Rabu, 25 Mei 2011

Plz Follow Tonggak 12

Situasi :X tgk jam,tp agak2 dlm 6.50pg masa otw ke opis.

Mai: Hubby,sy bosan lah dah x de rasa keseronokkan bekerja lagi.(sambil mengeluh)
Hubby: Sambil memandang aku dan terus bkata,tengok balik Tonggak 12.

Padan muka aku,kan dah kena setepek dgn laki aku...Silap orglah aku meluahkan perasaan.Baik betul laki aku kan?..Mana tak baik nye arini dia bawa kereta bomba(bukan lori bomba tau) tue yg baik semacam konon2 pekerja cemerlang lah tue...Poodahh lah..Mana X bosan ari2 buat kerja yg sama jawab call buat call jawab call buat call sampai lah lah ke petang.Sampaikan bontut pun dah kembang.keh keh keh keh..^__^

Malu plak mai,actually mai dah pernah dpt AKC(Anugerah Khidmat Cemerlang tahun 2009) sepatutnye keluhan tue x payah diluahkan memalukan diri sendiri.Sepatutnye (sepatutnye lagi) kita kena lebih bekerja keras utk mengekalkan pengiktirafan tersebut,X de lah org akan kata sia2 je dapat anugerah lepas dpt hancus reputasi..Ala mulut org kan ikut suka je nak cakap,tak kena diri sendiri boleh lah kan cakap, cuba klu dah tkena padan muka korang baru tau tinggi rendah langit tue..(asal plak aku over nie,heran plak).Sebenarnye jealous tak dapat AKC kan lg nak kata2 org..

----------------------------------------- ll -----------------------------------------

Tonggak Dua Belas mengandungi dua belas tonggak yang perlu diamalkan oleh semua peringkat kakitangan awam di semua peringkat organisasi. Dua belas tonggak tersebut adalah seperti yang berikut:

1. Menghargai Masa
2. Ketekunan Membawa Kejayaan
3. Keseronokan Bekerja
4. Kemuliaan Kesederhanaan
5. Ketinggian Peribadi
6. Kekuatan Sifat Baik Hati
7. Pengaruh Teladan
8. Kewajipan Menjalankan Tugas
9. Kebijaksanaan Berhemat
10. Keutamaan Kesabaran
11. Peningkatan Bakat
12. Nikmat Mencipta.



So korang jgn lah malas2 nak bekerja..Jadilah pekerja yg rajin, cemerlang, gemilang dan produktive.. Pada pekerja government buka2 lah buka Tonggak 12 baca jgn bila nak periksa baru terhegeh2 nak baca n hafal..(termasuklah aku nie)



Tiada ulasan :