Rabu, 5 Julai 2017

Ceritera 2 SyAwAL RaYa 2017

2 syawal terima kunjungan dari keluarga Gmarl (adik ipar).Mak mertua Yasmin,adik beradik dan anak sedara Gmarl datang sekali.

Juadah makanan yang dihidangkan masih lagi nasi beriani, 2 hari berturut-turut nasi beriani aku masak.

tarraaa...

pengajaran dari semalam semua lauk dihidangkan kat meja lain jadi luas sikit nak makan kat meja makan tue.

 nasi beriani

Ada 2 nasi beriani aku masak yang bekas besar ada ayam dan bekas kecil tiada ayam sebab mak mertua Yasmin tak makan ayam.

 ayam masak merah

kurma daging


2 papadum,1 panjang dan 1 bulat


  nasi goreng

bawa kuar juadah yang semalam mak mertua Aby kasi

ketupat + ketupat palas

Ketupat nie 1 family Syafiq yang buat baik dari menganyam ketupat sampai merebus

  rendang tok


kuah kacang lebih semalam

 kek batik Sabah

Krul bawa balik sedap gak nila tanya perasa tak tau main beli je dia

 kuih raya

Kuih raya mama yang bawa aku tak beli pun tahun nie.


nak duduk kat meja makan pun boleh nak duduk kat carpet pun silakan




Adikku Yasmin

Terkenan plak aku dengan baju dia siap minta dia belikan 1 untuk aku hihihihi

sebelum balik mari kita ambil gambar kenangan bersama..hihihi masih lagi dijalan raya hahaha..




terima kasih semua sudi datang beraya rumah kami,harap kenyanglah yea datang dari jauh-jauh tue.


--- ll ---



Tiada ulasan :