Selasa, 10 Oktober 2017

#6bulansurirumahtanggasepenuhmasa

Bermula dari bulan Oktober 2017 hingga Mac 2018 aku disini(Labuan) menjadi seorang suri rumah tangga sepenuh masa.Hampir 8 bulan duduk dengan abah mama sekarang(6 bulan) kena pula duduk dengan Krul di Labuan.



Semalam baru flight ke sini,minggu lepas Krul berkursus di Sabah dan ada majlis Bomba itu yang lambat datang ke sini.


Alhamdulillah selamat tiba di Labuan jam lebih kurang pukul 8 malam,kemudian terus naik teksi ke bilik Krul.Siap-siap nak ronda-ronda Labuan tapi hujan pula (sampai ke pagi nie),hujan rahmat menyambut kedatangan aku ke sini.Kami ubah rancangan tak jadi keluar terus tidur(tidur je jangan fikir bukan-bukan aku period pun) peh selesa sungguh dengan hujan pasang air cond memang lena tidur kami sampai ke pagi.


Disebabkan duduk bilik Krul maka pagi nie sarapan hanya biskut gula dan air milo saja kena pula dengan hujan di luar memang terbaiklah.

Aku harap,aku dapat sesuaikan diri di sini dengan baik dan tidak menyusahkan Krul terutama sekali bab duit.Aku ambil cuti tanpa gaji bermakna aku dah tak ada duit gaji bulanan hanya bergantung pada dia saja.Aku kena berlajar berjimat cermat dan menjadi seorang yang penyabar.

Tiada ulasan :