Rabu, 25 Oktober 2017

masak-masak minggu pertama #6bulansurirumahtanggasepenuhmasa

Selain buat kerje rumah kenalah memasak barulah kena dengan tittle #6bulansurirumahtanggasepenuhmasa.Masak pun yang ringkas dan yang aku pandai saje.

12.10.2017 / Khamis
Dapur mula berasap,first yang aku masak nasi goreng cina untuk breakfast.Malam pula aku masak sambal sardin dengan telur goreng, gambar maaf tiada lapar sangat sampai lupa nak ambil gambar.


13.10.2017 / Jumaat
Sup telur di tambah dengan carrot,isi ketam,kentang di hiasi dengan cili merah,daun bawang,daun sup di makan bersama dengan cili padi potong berkicap



14.10.2017 / Sabtu
Tak masak sebab sup telur banyak lagi,jangan membazir kasi perabiskanlah dulu lauk yang ada.

15.10.2017 / Ahad
Mee sup fishball dan fishcake,mee nye seperti maggi siap dengan air barli aku buat permintaan Krul.




nak tau kan mee ape yang aku pakai nanti aku sharekan kemudian okey.

Untuk masakan minggu ke-2 besoklah aku up kan citenye.Bateri laptop nak habis.

Tiada ulasan :