Pengikut

Selasa, 17 Januari 2017

Taman Botani Pulau Pinang

Balik dari Penang Street Art kami ke Taman Botani.
Tidak ada apa yang menarik pun setakat pokok-pokok je.
Masuk percuma.






Disebabkan Taman Botani ini luas dan membuatkan kami mengaku kalah nak berjalan kami naik perkhidmatan trem nie

Murah tiketnye

Tak lama pun kami dibawa bersiar-siar adalah dalam 10 minit gitu








 disebabkan gambar banyak yang goyang ini saja gambar yang dapat aku kongsikan




  ada monyet siap minta makan pada pengunjung




 aku tertarik pada spesis pokok air nie,tengok pada daunnye itu membentuk seperti dulang ditepinye melengkuk ke atas.






Ok itu saja..


Isnin, 16 Januari 2017

Jalan-jalan di Penang Street Art

Tempat yang harus dikunjungi kerana terdapat lukisan mural dan arca yang dibuat daripada besi pada sekitar dinding-dinding bangunan.

Lukisan mural dan arca nie kebanyakkanye jauh antara satu sama lain kena rajin berjalan senang je nak tau disitu ada lukisan atau tidak perhati ramai orang beratur pasti disitu ada lukisan.




Kena beratur yea nak ambil gambar,lepas tue pandai-pandailah posing


penjualan pun ada,aku berhenti sini sebab tengok uncle nie buat kapal terbang kertas nak beli pun boleh murah je tak sampai RM10 pun


Menyewaan basikal ala-ala beca nie disediakan untuk melihat sekitar bangunan ini tetapi kami memilih untuk berjalan kaki sahaja


Bentuk bangunanye macam bangunan di Melaka cuma tak bercat merah












penat berjalan rehat jap sambil tue ambil gambar
























sebenarnye banyak lagi lukisan mural nie tapi kami dah penat berjalan dan nak rebut pergi ke next lokasi jadi ini je lah dapat diambil gambarnye,korang datang lah sendiri yea.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...