heartbeat

Car C Click click Yooo!!!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Pengikut

Selasa, 28 April 2015

** Ros Papageno **

Nama ros ini Ros Papageno,macam mana aku tahu senang je kasi google je kuarlah nama ros nie.

Harga sepasu bunga Ros Papageno nie Rm15,mahal tapi sebabkan  nak belanja aku beli gak.Masa beli tue aku tak tau sebenarnye nama bunga ros nie,disebabkan aku tertarik dengan warna bunganye pink bertampuk putih tue yang nak beli sangat nak buat tambah koleksi bunga ros di laman.


nie gambar mula-mula beli ahad lepas 19 April 2015 beli .Tunggu masa nak berkembang je ada 4 kudup semuanye


dan ini gambar sabtu lepas 25 April dah berkembang semuanya sehingga ke hari ini masih kembang dengan cantiknye


kasi zoom dekat sikit


cantik kan.. berbaloi dengan harganye tak menyesal aku beli.

aku seperti biasa bila bunga kat laman berbunga mesti aku akan wassap kat mama dan mak ngah.Respond dari mama kata bunga nie cantik dan respond dari mak ngah pula kata cantik bunga aku dan mak ngah siap wassap gambar bunga rosnye balik kat aku rupanye mak ngah pun ada bunga ros ini.

Beberape hari ini hujan je, senang aku tak payah jirus pokok kat laman tapi rindu nak belek pokok plak


Rabu, 15 April 2015

** Koleksi RJ a.k.a Ros Jepun Ku **

Alhamdulillah semua RJ aku menjadi,baik yang dapat dari abah,mama,jiran, mak ngah dan kawan serta yang dibeli berbunga lebat. 



Sepasu campuran RJ yang selapis dengan berlapis bunganye.Yang selapis warnanye kuning dan pink manakala yang berlapis putih dan peach



Sepasu RJ selapis berwarna pink



Campuran 2 warna RJ yang berlapis peach dan pink.Asal RJ peach nie dari kak liza officemate,mula-mula tanam kat tanah bila dah banyak kat tanah baru ditanam kat dalam pasu.Gambar RJ peach masa dulu : Bunga Ros Jepun :


RJ berlapis pinkputih dari pasu diatas sengaja dicampurkan supaya nampak pelbagai warna dalam 1 pasu.


Campuran RJ berlapis 3 warna kuning,peach lagi dan merah.RJ warna kuning nie mak ngah yang kasi.


RJ kuning berjambul pink.

RJ jambul nie tanam kat tanah bersama RJ peach.RJ jambul nie orang yang sama bagi iaitu kak liza


RJ nie dapat dari kawan mummy linda staff cawangan Melaka.RJ yang nie ada 2 pasu.


RJ selapis putih 


 RJ berlapis merah

2 RJ nie beli kat Sg. Buloh,1 polybags bahagi 2 dengan mama sebenarnya beli 3 polybags 1 lagi selapis purple tapi belum berbunga lagi nanti kemudian aku up kan gambar RJ tue bila dah berbunga okey.

Ada lagi RJ warna lain nanti yea dah berbunga aku up kan di N3 yang akan datang.Nanti kan aku nak buat jual RJ kalau ada sape nak beli,boleh lah beli kat aku.Nanti yea aku jual sekarang aku tengah semaikan dalam pasu dah lebat daunnye dan kuar biji bunganye aku akan jual.Harga aku jual murah-murah je jangan risau okey.

Khamis, 9 April 2015

** Belikan bunga untuk member opis **

Akibat aku asyik up gambar pokok ros aku dalam FB, kak nani dan mummy linda berkenan plak nak membela pokok ros,dorang kirim kat aku jika pergi sungai buloh lagi belikan untuk dorang.Aku memanglah tak ada lagi perancangan nak menanmbah pokok baru disebabkan aku free sabtu 4 mac mama ke sungai buloh dengan alasan nak belikan member opis pokok.

Alhamdulillah warna yang dorang minta belikan semua dapat aku belikan.Tapi harga je lah lain sikit,beli di lain kedaikan mana nak dapat harga yang sama,nasib dorang  ambil juga kalau tak aku ambil je pokok dorang boleh tambah lagi koleksi pokok ros aku.Kan tengah menggila tanam pokok ros


 Nie 4 pasu pokok ros untuk kak nani. 


ros pink rm10


ros putih rm10

 

ros kuning rm8


 ros merah rm5

kak nani ada kirim baja ros sorry yea aku terlupa nak snap.harganye rm6


2 pasu ros untuk mummy Linda,warna yang dia berkenan kuning keorenan dan pink


warna kening keorenan nie lawa sangat kalau di lihat secara real harganye rm10 dan ros pink rm5


Dalam belikan bunga untuk dorang aku pun terpedaya beli gak 3 pasu bunga ros warna merah,purple dan 1 lagi tak tau warna ape sebab belum berkembang lagi.Gambar tak ada lain kali aku up yea.

Bila belikan pokok ros utk dorang nie terasa macam nak buka nursery plak.Bestnye kalau boleh buka nursery boleh lah aku share hobi sama-sama dengan pencinta bunga,inshaAllah mungkin satu hari nanti manalah tau kan.Doakan yea.


Rabu, 8 April 2015

** Bunga Raya Oren **

Lupa nak up gambar bunga raya oren yang beli tempoh hari pada 22 mac hari itu.Sekarang Qu Peteh dah ada teman tak lah berseorangan (betul ke ayat aku ni,hancur bahasa aku).Sorry yea,aku lupa plak berape harga Bunga Raya Oren ni.


Kembang besarkan kelopak bunga raya oren ini kan.Sebab tue lah berkenan sangat nak beli.Seperti yang dapat dilihat ada 3 kuntum bunga kesemuanya,sekuntum berkembang lagi 2 kuntum besoknye berkembang. Batangnye kurus je,nanti lah aku jaga elok-elok inshaAllah tak nampak batangnye lagi mesti akan tumbuh daun-daun kat batangnye nanti.


Kasi zoom dekat sikit untuk korang tengok,cantik kan.Sekarang pokok bunga raya nie dah ubah letak dalam pasu.Nanti senang-senang aku snap gambar terbaru pokok bunga raya oren ni okey.

Oh ya ahad lepas aku pergi Sungai Buloh, beli bunga ros lagi tapi bukan untuk aku utk kawan opis dorang kirim kat aku tolong belikan.Nanti aku up gambar bunga-bunga ros yang aku belikan untuk dorang.Aku sibuk beli bunga ros  berkenan pokok bunga raya warna kuning,kemudiannye aku up gambar.


Khamis, 26 Mac 2015

- Beli Rak Pokok Bunga -

Tercapai gak hasrat hati aku nak beli rak pokok bunga.Ahad (22.03) aku dan mama pergi Sungai Buloh,mamam kata nak beli ape lagi? aku hanya cakap nak jalan-jalan je kalau ada pokok berkenan baru nak beli kalau tak cuci mata je lah tapi sebenarnya dalam hati dah aim nak beli rak bunga yang tengok hari tue kalau ada lagi memang aku nak beli tak kisah lah mahal pun aku nak beli gak.Aku nak sangat beli sebab bila susun pokok-pokok kat rak pokok bunga tue nampak tersusun,kemas dan cantik je.

maaf kualiti gambar kurang memuaskan masa ni nak hujan

nie lah rak pokok bunga nye.Harganye RM140 after diskaun dari Rm190.Pujuk minta kurang lagi tak bagi nak sangat rak nie aku beli gak.Ada 2 warna,warna hitam dan warna putih.Warna putih memang lawa tapi nanti kena air lama-lama berkarat,jadi nak selamat dan nak pakai lama aku pilih warna hitam,smart gak warna hitam nie.Rak pokok bunga nie ada 3 tingkat tapi sebabkan aku tak berape nak ada duit aku beli je yang 2 tingkat,besok lusa kalau ada duit lebih aku nak beli gak yang 3 tingkat InsyaAllah..

Terima kasih kat mama sebab tolong tawarkan dan pasangkan rak pokok bunga nie.Oh ya senang je pasang nye skru dibekalkan pasang je kat kanan dan kiri besi yang diatas dan dibawah kejap je pun dah siap.

Gambar sebelum ditransformkan ke rak pokok bunga yang baru tue

maaf kualiti gambar kurang memuaskan agaknye tangan goyang waktu nie.Jgn salahkan mama i sebab dia bedung aku dulu masa baby.

nampak tak pokok-pokok rose dan pokok rose jepun iuolls walaupun ia tersusun sebaris dengan kaki papan yang dibuat oleh abah  tempoh hari tapi ia nampak tak berape nak berseri sangatkan.Sebab itulah aku aim nak beli rak pokok bunga bagi naik seri.Sila abaikan keadaan tanah dibawah tue,tanah menjadi mendap sebab kena hujan.

Dan ini gambar selepas ditransformkan ke rak pokok bunga yang baru 


cantik kan lepas ditransformkan lebih tersusun,cantik dan kemas malah naik seri kan kawasan ini. Oh ya sempat lagi tau aku beli pokok rose berbunga kecil warna oren,tengok kat tingkat bawah pasu no 3 dari pasu warna putih.

tak nampak yea ok aku bagi tengok dekat-dekat si rose kecil oren ku itu.


Dah lah tue je aku nak cite..kalau korang nak beli juga rak pokok bunga nie cari kat kedai mat bangla tue yea,kasi bodek baik-baik sampai korang dapat harga murah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...