heartbeat

Car C Click click Yooo!!!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Pengikut

Rabu, 23 April 2014

Almari Kasut Hadiah Dari Abah

Suka suka sukaaaaa sangat...Terima kasih Abah beli dan hadiahkan almari kasut warna putih nie..Terharu rasanya abah belikan almari kasut yang mahal nie,aku memang nak beli sebenarnya tapi kena tunggu dapat duit OT bulan depan lah.Bila abah kata nak belikan syukur Alhamdulillah apa lagi senyum sampai ke telinga lah .. 


Semalam malam baru sampai almari kasut nie,terus whatsApp abah & mama bagi tau dah sampai..Ada 8 tingkat rupanya,aku tak tau sebenarnya tinggi,lebar dan berape tingkat.Aritue masa beli tengok dalam katalog je tak ada sample kat kedai tue aku gatal nak warna putih abah nak belanja warna coklat dan murah nak gak warna putih so tak tau lah macam mana isi dalamnye,nasib baik cantik dan banyak tingkat. 

Sebenarnya nak letak luar rumah betul-betul kat sebelah muka pintu masuk rumah bila difikirkan almari nie mahal dan cantik sayang plak nak letak kat luar nanti kena tempias hujan rosak bawah kakinye,maka tukar fikiran letak dalam rumah sebelah meja TV dan sebelah muka pintu.Bila whatApp mama,mama kata Ok juga letak di situ..Tengok banyak kali smart plak letak kat situ dah tak payah tukar tempat lagi..

Malam nie aku nak punggah 3 kotak kasut yang dalam bilik belakang tue dan nak susun elok-elok dalam almari kasut nie..Aku rasa banyak ruang kosong nie,siap lah mesti hubby beli kasut lagi nie tak pun aku yang beli.kikikiki...Kasut yang biasa-biasa dok kat rak kasut diluar..




Khamis, 17 April 2014

# Menghijaukan Rumah

Sekarang nie dah bertambah koleksi pokok-pokok dirumah dah jadi macam taman pokok plak.Sebenarnya aku minta 2,3 je pokok sekali mama abah bagi 11 pasu pokok.Antara yang mama abah bagi


Pokok duit-duit..nama sebenarnya tak tahu dapat 5 pasu yea..cantik plak bila disusun gini bertingkat-tingkat..


Pokok kertas 2 pasu warna bunganye tak pasti lagi tunggu berbunga aku update kat blog nie ok..hai lah pokok kertas cepatlah berbunga..


Pokok Lidah Jin 2 pasu yang besar tue yea yang kecil tue pokok duit-duit yang aku punya sedia ada.


Pokok kaktus mahkota berduri 2 pasu juga,betulkan semuanya 11 pasu.

Dan deko letak semua posisi pokok nie dibuat oleh kami 4 beranak..alih sana sini dan tengok sesuai atau tidak kedudukan pokok-pokok tersebut.

Mama siap cakap pokok duit-duit tue jirus air sekali sekala je tak boleh air banyak,pokok kertas kena letak kat tempat panas kalau nak alihkan tempat lain nanti dan bila pokok kertas dah berbunga biar mama yang potong rantingnye aku dan krul hanya tengok dan jiruskan je tang penjagaan akan dibuat oleh mama dan abah sepenusnya untuk permulaan nie.

Pokok-pokok yang sedia ada aku letak di tempat lain, mana boleh buang gitu je mau aku meraung kehilangan kaktus kesayangan aku tue.Kalau boleh aku nak letak kaktus je tapi mama nak bagi pokok lain buat nampak cantik rumah dan krul plak nak pokok berbunga tue yang mama bagi pokok kertas.Aku ikutkan je kang malas nak jirus pokok aku suruh krul je buat.hahahahaha.

Aku rasa macam ada lagi je pokok yang mama dan abah nak bagi nie,kita tunggu hari sabtu ahad nie kalau lah ada lagi pokok baru aku bagi tau korang..Bila ada pokok hijau-hijau nie kurang lah sikit panas rumah..

Rabu, 9 April 2014

Si Kaloi sudah berpindah rumah

Kini Si Kaloi bukan lagi dibawah jagaan kami lagi.Ahad lepas tuan barunye dah datang ambil.

Nie gambar 3/4/2014 lepas masa nie airnye kotor sangat sebab catuan air bila dah ada air,airnye berkarat pula ada masa elok tue yang tak bertukar airnye.


Nie lah tuannye abg madi dan kak masz anaknye Aisha ada bermain di parking kereta.Bukan Si Kaloi saja aku bagi dengan akaurium,pam,kaki akaurium,batu dan pokok hiasan krul bagi.

 
Penuh sit belakang dan bonet 


Gambar nie WhatsApp dari abg madi.cerah sikit aku tengok airnye baru nampak Si Kaloi berenang.Nanti kite tunggu cerita dari kak masz tentang perkabaran Si Kaloi dalam blognye.

Bila malam nak tido aku berborak dgn Krul,cakap dengan dia sedih tak Si Kaloi tak ada? Krul jawab sedih juga sebab dah bela Si Kaloi dari kecil lagi.Aku pujuk kata tak pe lah biarkan dorang jaga pulak nanti kita ada rezeki kita beli ikan baru dan akaurium baru.Punya lah aku pujuk dia boleh buat lawak nak bela ayam plak nanti dah besar boleh sembelih.amboi melampau nak bela ayam plak,kalau aku memang tak lah nak makan kalau dah dibela..

Sekali sekala rindu plak dengan Si Kaloi,kalau balik buka je pintu rumah mesti dah nampak dia dulu sekarang dah tak ada.Dah tak dengar bunyi air dalam akuarium bila Si Kaloi melompat..ahhhhh rindu nye dengan Si Kaloi.

Nie cerita yang lepas tentang Si Kaloi


Selasa, 8 April 2014

tiada lagi astro dirumah


Piring Astro dah ditanggalkan ahad lepas,maka seminggu lah aku tak dapat tengok tv..nasib baik radio ada bolehlah hilangkan rasa sunyi rumah dan dengar berita dunia dan kehilangan MH370.

Piring Astro ko akan mula bertugas ditempat baru minggu depan minggu nie ko rehat puas-puas badan pun tak panas dan basahkan..

Isnin, 7 April 2014

Beli ampaian baju di KST DISPLAY SYSTEM

Disebabkan almari dah penuh dengan baju aku dan krul,aku pun bagi cadangan kat krul beli ampai baju.Teringat dulu pernah berjalan kat Kenanga (KWC) dengan family,aku dan abah ada masuk 1 kedai yang jual barang-barang orang berniaga seperti ampai baju,hanger,plastik,tag harga,patung2 dll.Dan aku cakap dgn abah nanti nak beli satu buat gantung baju kalau almari dah penuh dengan baju rupanye betul memang kena beli gak akhirnye.Untunglah masuk ke kedai tue kalau tak hentak kepala kat dinding tak tau nak cari kat mana.

Aku beli 2 layer boleh letak bawah dan atas..Nanti boleh letak baju baru lagi.hihihi..




pasang sendiri ok,tak ada disediakan kertas panduan memasang pandai-pandailah pasang sendiri...Malam tue jugak krul pasangkan ampai nie aku bantu tolong pulaskan screw je..


Nie paling tinggi klu nak rendah,turunkan dan alih screwnye..Oh ya sebelum terlupa harga asalnye RM125 after diskaun RM120 alah kurang RM5 saje,puas aku minta murah siap cakap bukan nak buat berniaga nak letak kat rumah tak gak dibagi murah lagi.Tak pe lah boleh lah kang nak cari tempat lain tak tau tak jumpa..


Siap beli accessori nye..Yang nie harganye RM1.80..Boleh digantung juga baju tapi tak boleh banyak sangat nanti patah..Krul lah nak beli aku ok kan je,nampak lawa lah sikit..


Nie contoh je tau..nanti nak rombak balik mungkin baju nie nak simpan dalam almari, baju kerje kami mungkin sidai guna ampai nie..


So kalau korang nak beli terus cari kat kedai nie ditingkat 5..Macam-macam jenis ampaian dijual ko nak bulat,nak lebar nak senget semua ada.
Sila abaikan gambar patung bogel tue..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...