heartbeat

Car C Click click Yooo!!!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Pengikut

Selasa, 17 Februari 2015

:: kembang sekuntum lagi bunga rose iuolls ::


selang 3 hari selepas aku up cite :: uolls bunga rose kite dah berkembang :: ahad satu lagi kudup rose mula perlahan-lahan berkembang.Pantasnye rose nie berbunga.Lagi melompat-lompat lah aku kesukaan.


gambar pada 15.2,ahad


 Nie gambar semalam,sebelah kiri tau yang baru berkembang.


cantik kan my seconds ariana rose :-)

Isnin, 16 Februari 2015

:: Akhirnya masak kekuningan buah mangga kami ::

Berhasil juga pokok mangga kami di belakang rumah,walaupun sebiji ia amat bermakna sekali.Seperti biasa aku lah orang yang paling teruja,aku dari sehari kesehari sibuklah aku mengintai balut buah mangga nie nak menanti buah nie masak kekuningan .Oh ya nie salah 1 dari 2 pokok mangga yang kami tanam,lagi 1 belum nampak hasil cuma makin meninggi je.Tak pe kena banyak bersabar,mana tau dia kuar hasil lebat nanti kan.Ok kite tungguuuu..

Aku dah lupa bulan berape aku beli pokok mangga nie tapi yg pasti tahun lepas kami beli kat pasar tani dengan abah dan mama,lepas tue yang menanamkan 2 pokok mangga nie bapa mertua aku,kebetulan masa tue dorang datang tidur rumah kami.MIL & FIL sibuk-sibuk tanya nape tak tanam lagi pokok nie lepas tue dorang offer nak tolong tanamkan.Hihihihi nak tolong tanamkan yea silakan aku tak kisah pun.Tangan orang tua kan sejuk lagi pun FIL ada kebun.



18/10/2014 pokok mangga nie berbunga.Aku nie tak geti sangat terus wassap mama & abah tunjuk pokok nie dah berbunga,mama kata tak lama lagi habis bunga akan kuar buah.Masa tengah berbunga pokok mangga nie kena hurung semut,abah kata mesti buah mangga nie manis sebab semut hurung.Untung kami,belum pun besar lagi dah kuarkan hasil pokok mangga nie.

 

8/11/2014 dah habis semua bunga gugur digantikan dengan kuarnye buah mangga.Nampak banyak kan buahnye tapi sebenarnya sebiji je yang menjadi itu pun dibahagian belakang.Main sorok-sorok plak dia.Aku target dalam bulan 12 dah boleh makan tapi belum masak lagi kena lah tunggu lagi.


minggu lepas ari isnin 9/2/2015 aku intai buah mangga nie dah kuning sedikit tapi tak berape kekuningan sangat ,ingat besok tue selasa balik kerja nak petik tah macam mana boleh lupa sampaikan sabtu baru teringat balik.Sabtu masa tengah tengok garden dan masa aku tengah jirus air baru teringat balik buah mangga nie,cakap dengan krul pi petik buah mangga kite kemudian simpan dalam peti ais nanti malam atau besok boleh makan sejuk-sejuk baru sedap.

Dan semalam aku tidur rumah mama aku bawa sekali buah mangga ke sana,lepas habis makan malam aku,krul,abah,mama dan aby merasa makan buah mangga nie.Rasanye Alhamdulillah cukup manis dan sedap sesangat kena sangat dengan warna kekuningannye itu


Harap-harap lepas nie pokok mangga nie dan 1 lagi kuarkan hasil lagi.

Khamis, 12 Februari 2015

:: Uolls bunga rose kite dah berkembang ::



Cantik tak bunga rose kite nie..Cantik kan..aku nak nama kan pokok nie ariana rose.comel tak namanye..


oh ya nie bunga rose yang beli kat sunga buloh tue tau yang aku kata warnanya kuning,silap ok tauke bunga tue memang main tembak je warna kuning sebenarnya dia tak tau.Isnin aku dah perasan kudup bunga rose nie dah nak mula kembang tapi tak nampak warna ape lagi,ari selasa aku tengok lagi dah kembang kecil warnanye merah dan semalam balik kerja bunga rose nie dah kembang besar.Gembira betul aku semalam terus snap gambar hantar what up kat mama dan mak ngah.


saje je belanja korang gambar bunga rose nie banyak-banyak sebab cantik kan aku pun nak lah share kat korang.


oh ada 2 kudup lagi yang bakal berbunga..tak sabar plak aku dibuatnya dan tak sabar nak tunggu bunga rose mak ngah berbunga juga di pasu warna putih.


kembang bunga rose nie sepanjang 2 ruas jari tangan aku


dari 1 kaki papan nie dah bertambah menjadi 2 kaki papan.Ok terima kasih abah dan hubby sudi buatkan untuk kite.Tapi rasa macam nak minta buatkan lagi 1 boleh tak,tengah fikir nak letak pokok ape plak nie silap-silap aku beli lagi pokok bunga rose..nampak tak dari tak suka dari takut sudah bertukar minat suka plak bunga rose nie.

Sabtu, 7 Februari 2015

:: menginap di Hotel Seri Malaysia Kuantan ::

Sampai je Kuantan terus cari lokasi tempat  persandingan pengantin,dah jumpa lokasi baru cari hotel pulak.Abah belanja tidur di Hotel Seri Malaysia Kuantan.Terbaik lah abah..i love u abah..Nie kali ke-2 abah dan mama tidur disini sebab tahun lepas dorang dah tidur sini,anak paklong kahwin gak yang adik pada pengantin perempuan nie.Oh ya abah dah semakin sihat,baru tenang hati nie dah kurang nangis tapi hari-hari aku tetap doa pada Allah supaya baik kan kesihatan abah.






Dah jom kite tengok keadaan bilik hotel nie 

Masuk je muka pintu disebelah kanan ada almari baju siap diberi hanger baju


sebelah kiri pula toilet



kecil lah tempat shower dia dan airnye kecil tak puas mandi nasib 2 ari 1 malam.


nie je yang diberi,boleh lah dari tak ada


ke depan sikit ada katil.bantal 2 tapi ada 1 bantal lagi dalam alamari aku ambil aku tak cukup bantal tak lena nak tidur nanti.Tue pun bantal tutup muka aku guna kain tuala yg aku bawa dari rumah.


hello hello telefon ada jangan risau..seblah tue remote control tv


depan katil ada meja solet dan tv.


nak minum disediakan air mineral dan bahan bancuhan teh


ruang rehat,kerusi 2..tak de pun kita orang duduk jadi tempat sidai baju tudung dan tuala adalah..hihihi

Oh ya harga yang kami dapat utk 2 hari 1 malam rm128 sebilik sempena promosi kalau tak rm197 ok lah tue kan dah kurang banyak sangat tue.Bilik abah dan mama lebih kurang sama je tak banyak beza cuba beza katil bilikdi belah kiri katil bilik dorang kanan.





Jumaat, 6 Februari 2015

:: Sabtu 31 Januari & Ahad 1 Februari 2015 di Kuantan ::

Sabtu, tengah hari gerak ke kuantan untuk menghadiri majlis perkahwinan sepupu aku,anak pada  Pak Long aku abang pada mama..ha detail aku terangkan..Majlis diadakan waktu malam tue yang boleh gerak tengah hari.


Selamat pengantin baru buat sepupuku Norrizan dan Hanafiah semoga berbahagia hingga akhir hayat dan dikurniakan anak yang soleh dan solehah.Amin.

Sebenarnya mula-mula tak jadi pergi,tiba-tiba last minute mama kata jadi pergi plak kelam kelibut aku balik rumah kemas kain baju     ,kalau cakap awal-awal dapatlah gerak sama-sama dengan mak teh,pak usu dan mak ngah sekali.Sampai je kenduri semua terkejut mama dan kami sekelurga datang..Kecoh jap lah dorang adik beradik.hihhihi..surprise mama menjadi.

Ahad sebelum kami balik singgah jap kat Pantai Teluk Cempedak.




 :: sumber gambar dari facebook abah ::



habis jalan-jalan kat situ singgah sekejap rumah pak long.borak-borak itu ini minum makan baru gerak balik KL





 pengantin masa nie tak ada tidur rumah pengantin lelaki..tak dapat jumpa pengantin.

ha tue je lah aku nak story pasal sabtu ahad di kuantan..
k bye..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...