heartbeat

Car C Click click Yooo!!!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Pengikut

Isnin, 20 Oktober 2014

UPDATE : POKOK BUNGA SEPIT UDANG - KEMBANG 7

Bukan 5 yea seperti yang aku bagi tau aritu dalam N3 Pokok Lidah Jin Sudah Membiak tapi 6 rupanya yang berbunga,menjadikan semuanya 7 kuntum.

Cantik plak aku tengok bila banyak-banyak bunganya tumbuh dan kembang-kembang.


Jom lah kita sama-sama tanam pokok bunga sepit udang nie pasti korang tak akan menyesal sebab pokok nie cepat membiak dan bunganye cantik...Tanam tau..Oh ya kalau tak nak membiak banyak korang boleh tanam dalam pasu..

Rasanya lepas nie aku tak up lagi pasal Pokok Sepit Udang nie kot,aku up pasal pokok lain plak nanti korang bosan plak asyik cite pokok yang sama je kan..Tapi kalau ada ter up mungkin sesajelah tue aku nak share cite dengan korang..hihihihi..Nanti yea senang-senang aku up pokok lain plak.


#Bunga Pokok Sepit Udang Sudah Berkembang

Isnin, 13 Oktober 2014

En. Nuffnang datang menerjah dengan banyak sekali


mak aii banyak pulak iklan dari en. nuffnang kita nie.baik hati plak kasi banyak-banyak..terima kasih yea en.nuffnang,nanti bagi lagi banyak-banyak macam gini lagi k.boleh cepat aku cash out. :-)

Khamis, 9 Oktober 2014

Pokok Lidah Jin sudah membiak



Terkini 2014



Nampakkan Pokok Lidah Jin nie dah membiak dengan jayanya, dari 2 daun sudah jadi banyakkkk daunnya...Cuba tengok sebelah kiri, tumbuh lagi anaknye.Kena tunggu sikit hari lagi nanti penuhlah pasu pokok nie dengan daun-daunnye..Nanti kalau dah penuh aku nak alihkannye ke pasu lain boleh tambah koleksi tanaman pokok.

Oh ya sebelum bye-bye aku nak bagi tau Pokok Sepit Udang aku ada tumbuh lagi bunga baru dalam 5 kuntum..Nanti senang2 aku up gambar kalau tak up sorry yea mungkin lupa atau tak sempat k..Sekarang boleh bye-bye.. 


Isnin, 29 September 2014

Bunga Pokok Sepit Udang Sudah Berkembang

Uolls bunga Pokok Sepit Udang i sudah berkembang..Lepas aku up N3 Pokok Sepit Udang sudah berbunga besok-besok tue dia dah berkembang pulak macam tau-tau je aku menunggu dia berkembang..


Harap-harap lepas nie banyak lagi tumbuh berbunga..



Jumaat, 19 September 2014

Pokok Sepit Udang sudah berbunga

Dulu kami beli Pokok Sepit Udang nie 2 pek plastik hitam dan siap ada bunganye sekali,lepas bunganya habis musim langsung tak berbunga berbulan-bulan hanya pokoknye je yang rajin beranak-pinak tumbuh baru.Setiap hari balik kerja kalau sampai awal kami akan siram semua pokok-pokok bunga cuma aku je rajin sikit bercakap dengan pokok-pokok ikut petua mama & linda bercakap dengan pokok supaya pokok serasi dengan tuannya.

Maka setiap kali siram dan letak baja pada pokok aku akan cakap dengan dorang (pokok-pokok) "hidup segar-segar yea pokok, nanti tumbuh bunga biar lebat-lebat yea biar nampak cantik halaman rumah" gitulah aku cakap dengan dorang..hihihihi..

Minggu lepas macam biasa aku tengah dok siram-siram pokok bunga saje je selak daun-daun pokok sepit udang nie sekali ada bunga,Serius aku suka sangat-sangatttttt.....aku terus panggil krul tunjuk kat dia dan capai handphone snap gambar hantar kat mama & linda nak tunjuk kat dorang pokok nie dah berbunga.Tak sia-sia aku tunggu berbulan-bulan pokok nie nak berbunga.

Tengok lah si warna merah tue,itulah bunga Sepit Udangnye..


Close up sikit, nie belum kembang lagi tau nanti bila dah kembang aku up lagi gambar tunjuk kat korang.





*** Pokok Sepit Udang nie macam-macam jenis nie salah satu jenisnye..Cuba search dalam google tengok..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...