Khamis, 12 April 2012

Pencuri! Pencuri! Pencuri!

Bodoh punya pencuri apasal lah ko gatal sgt tangan tue nak mencuri kat rumah mama aku.Bukannye family aku kaya sgt,keadaan rumah pun ko dah tau,rumah papan tue maknanye bukan lah org kaya duduk.Ko pegi lah mencuri kat bank lagi byk duit ko dapat boleh lah membuncitkan perut ko @ klu ko tue mat ganja blh lah ko beli ganja byk2 utk layan lentok ko tue sampai mampus pun aku tak kisah.

Tak pasal2 ko dah mengejutkan family aku dari tido.Ko pikir nak duit je masalah org ada ko pikir ke??? Nak sumpah kat ko mati kena langgar pun tak guna,tak kan lah Allah nak makbulkan doa aku yg jahat tue,mestilah Allah akan makbulkan doa yg baik2 je.Oleh tue aku doakan ko supaya insaf segera dr perbuatan bodoh ko tue manalah tau ko mati dibadai tsunami opss tersumpah plak..geram sgt nie..

Sian aby kehilangan duit utk dibelanjakan ke kolej dah lah arinie ada exam,tak pe aby sabar yea duit yg dia dpt tue tak berkat pun.

Citenye gini masa pagi sebelum subuh aby terdengar ada bunyi benda jatuh dr bilik sebelah lantas mengejutkan yasmin,dlm masa yg sama terdengar pula suara ayam padahal kawasan rumah mana ada ayam.Pandai ko yea pencuri nak mengaburkan fikiran adik2 aku yea,sorry dorang bukannye bodoh mcm ko.Bila buka lampu bilik sebelah rupanye tingkap bilik dah terlopong.Dan aby terus tengok hand begnye yg ada di atas ampaian,bila dicheck wallet tak ada,sekali terpandang ke bawah rupanye wallet dia dah terjatuh dan dicheck sekali lagi duit simpananye semua diambil pencuri tue.


 Tgk tue tingkap bilik papan je stail rumah dulu2,pencuri tue berjaya mengompel papan tingkap di belah atas dan kemudian mengompel pula selak pintu tingkap.Nasib baik ada besi jaring tue dapat menyelamatkan family aku dr dimasuki pencuri kedalam rumah.Pencuri tue hanya dapat masukkan tangan je ke dalam lubang2 besi tue dan menyelongkar handbeg aby yg terletak kat atas ampaian tue.Klu lah dia terbawa pemotong besi memang sedap lah dia mengangkut barang2 dlm rumah mama.Nauzubillah.


Alhamdulillah kpdMu Allah kerna menyelamatkan nyawa familyku.
 

Tiada ulasan :