Khamis, 13 Oktober 2011

Dengarlah seruan kubur kita


                               gambar belas ehsan dr en google

Setiap hari kubur menyeru manusia sebanyak 5 kali:
1. Aku rumah yang terpencil, ...maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.

2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam.

3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.

4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan "بسم الله" sebagai penawar.

5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyaklah bacaan"لا إلاه إلا الله محمد رسول الله", supaya kamu dapat jawab soalan mereka

  
Semoga kita semua berada dalam rahmat serta redha Ilahi...InsyaAllah..
Amiin ya rabal alaminnn


N3 utk besok “ MENANTI DI ALAM  KUBUR ”

3 ulasan :

nadiakeeza berkata...

tetibe buat aku terpegun seketika...good job mai...

myfara FLK berkata...

ilmu islam harus disebarkan... thanks mr&mrs Bobo

maszmadi berkata...

gulp, insafnya.....