Jumaat, 24 Februari 2012

24 Februari Muncul Kembali

24  Feb,11 tahun dahulu iaitu tahun 2001 diusia 17 tahun bermulanye detik aku berkawan rapat dgn seorg remaja lelaki sahabat baik kepada sepupuku sendiri.

Kerna pandang pertama dan kerna jua dgn pukulan pertama yg hinggap di pehanye telah membuatkan hati si dia cair dan jatuh cinta kepadaku.Hanya kerana dia mengejek & memalukan aku di depan sepupu yg lain telah membuatkan aku tidak pikir panjang utk melakukan perkara demikan terhadap dia.Tapi klu perkara itu tak terjadi mungkin aku tak berkawan dgn dia mungkin juga aku akan terlepas memiliki dia.Macam tak sesuai plak aku nak karang ayat jiwang-jiwang karat nie tp bila org bercinta mmg jiwangkan kan kan....

Ia tahun tuelah aku berkenalan dgn Krul secara rapat(bukan buat perkara yg x senonok) @ lebih terkenal dipanggil couple oleh pasangan bercinta.Secara jujur Krul lah cinta pertamaku yg berjaya membuat hatiku terbuka utk menerima cinta dari seorang lelaki.Aku juga telah mungkir janji dgn kawan2, semasa perjanjian kami berjanji akan bercinta lepas habis belajar nanti tp.....ah tue lah penangan cinta,cinta itu kan buta...tak ada mata tak ada hati tak ada perasaan...klu ia dtg kite tak mampu utk menghalangnye...


Dari hari ke sehari bulan ke bulan tahun mengganti tahun kami terus menyulam buih-buih cinta dgn baik dan tersimpul erat,adat org bercinta bukannye selalu cerah kadang kala ada geloranye kami pun tak terlepas dari pergaduhan sampaikan ada masanye  masing-masing menegakkan ego sendiri tapi ia hanya berlalu bagaikan air di lautan  dan ia tenang dgn sendirinye kerna sikap kasih dan sayang telah mengubah segalanye menjadi normal kembali.Benarlah kata org klu itu jodoh kite tak kemana hanya Allah saja yg mampu memisahkan pasangan itu dgn izinNya.

Dikala usia 7 tahun perhubungan kami terjalin,pada 24 Februari jua kami berdua mengabadikan detik manis dgn mengikat tali pertunangan pada tahun 2008 di atas persetujuan & keizinan kedua pihak keluarga masing-masing.


Kini 24 Februari muncul kembali membuatkan aku tersenyum mengingatkan saat permulaan perhubungan kami itu terjalan.Teringat kembali saat-saat dia lafaz kata cinta pada aku klu pasangan lain mungkin di restoren mewah,tempat2 romantik @ menghadiahkan bunga tapi aku cuma di stesen komuter saje tapi itu semua tak penting yg penting kejujurannye dan ketika lafaz diluahkan aku menjadi blur utk menerima cinta dia.

Walaupun kami dah berkahwin hampir 3 tahun,kami tak pernah melupakan tarikh 24 Februari.Tarikh ini akan segar dlm ingatan aku buat selama-lamanye...Syukur kpd mu Allah kerna temukan aku kembali dgn 24 Februari nie..






1 ulasan :

shafura berkata...

KAK..GAMBO KAT SEKOLAH TU MMG BETUL2 TIME SEKOLAH KE HAPE??HEHEHE DUA2 COMEI..SEMOGA BAHAGIA HINGGA KE AKHIR HAYAT..AMIN