Pengikut

Isnin, 19 Januari 2015

hati ini sedih sebab abah sakit T_T

Resah hati ku Selalunya ada Fikirkan kamu Setiap waktu ku Tenang jiwa ku Bila kau di sisi 

Tak mampunya aku Bila kau tiada Gelap hariku Sepi hidup ku Lemah langkah ku

petikan lirik : Lagu Akhiri Penantian
                                           nyanyian : Alif Satar                  



Lepas dapat tahu abah kena sakit darah tinggi sejak minggu lepas hati ini asyik sedih sepanjang hari.Macam-macam aku fikirkan lebih-lebih lagi tang negatif.Aku tahu sepatunye jangan difikir perkara yang negatif,aku nie anak mesti lah sedih bila dapat tau orang tua aku sakit.Kadang-kadang tue bila kat rumah aku menangis,aku masuk bilik air menangis.bila nak tidur aku doa untuk abah dan mama sambil nangis-nangis tapi aku kawal lah .Bila doa semasa solat air mata nie tak payah dipaksa ia jatuh meleleh macam air hujan tanpa henti membasahi pipi aku,sambil teresak-esak mendokan kesihatan abah supaya Allah berikan kesihatan yang baik keatas abah dan pinjamkan lagi abah buat aku dan keluarga lebih lama.

Sayu je bila aku tengok muka abah masa aku datang sana,tiba-tiba rasa nak nangis je masa tue tapi aku control tak nak bagi abah nampak tapi dalam hati nie dah nangis dulu kalau bercakap mesti dengar getaran suara aku tue,cepat-cepat aku pandang tempat lain.Abah kejap-kejap baring je,picit kepala sendiri dan nak makan pun tak ada selera asyik minum susu saje.Tak boleh taip panjang-panjang rasa nak meleleh air mata nie sekarang nie.Apa yang aku boleh kata kan aku sedih sedih sedihhhhhhhh T_T..




sayang abah dan sayang mama selamanya..Kasih ibu membawa ke syurga kasih ayah sepanjang masa.

dear Allah please don't take him from me.i need him in my life 

2 ulasan :

aLyNnZ berkata...

betul tu mai kalau parents atau ahli keluarga ada yg tak sihat mmg susah hati kan..ermmm..mak akak pun ada darah tinggi jugak..

akak doakan ayah mai cepat sembuh..

myfara FLK berkata...

terima kasih kak alyn..

mak akak makan ubat ape yea ada tak makan suplimen utk kurangkan darah tinggi..

sekarang nie pun masih susah hati sedikit tapi dah boleh kawal diri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...