Pengikut

Khamis, 28 September 2017

Menara Condong Teluk Intan

Minggu lepas Krul balik KL (20-26 september).Ahad 24 september Krul ajaknye aku berjalan-jalan tapi tempat aku yang kena pilih.Ikutkan nak pergi  Menara PisaItali tapi disebabkan jauh sangat kita pergi je lah berjalan kat Menara Condong,Teluk Intan hihihi..


Menara Condong,Teluk Intan,Perak bahagian depan



bahagian belakang


Bacalah sendiri  maklumat kat batu tue malas aku nak taip balik ok lah tak nampakkan baca maklumat lanjut disini Menara Condong

Semasa kami sampai ada rombongan budak sekolah kami lepaskan dorang dulu kemudian baru kami masuk,sebelum tue moh lah kita bergambar sampai lebam.




Jom masuk dalam,tiada bayaran masuk pun dikenakan masuk percuma..





ada jual cenderamata,sebiji pun tak beli.


 gambar-gambar lama tentang Menara Condong




 ruginye baik sedekah je duit tue lagi bagus


permukaan lantai bercirikan penggunaan kayu

Nampak je tinggi bangunan nie tapi boleh naik sampai 2 tingkat je.

Di tingkat 1,tak ada ape-ape yang menarik pun hanya ada sedikit gambar-gambar sahaja


Jom naik tingkat 2


Tingkat 2 tingkat terakhir,tiada langsung gambar-gambar di dinding



Aku tak tau ape benda nie aku tanya krul pun dia tak tau.



pandangan dari luar lantainye ada lukisan



Dalam menara ni tak rasa panas pun,kelilingnye terbuka udara keluar masuk.

 line clear jom kita bergambar kat luar cuaca pun cantik










Dah habis gedik bergambar dah jom turun balik,masa naik atas aku tak takut masa nak turun bawah plak aku takut terasa anak tangganye kecil plak







ok itu je.bye..


Tiada ulasan :