Ahad, 15 September 2013

SKANKA kuali gril-IKEA

Tak sia-sia beli SKANKA kuali gril-IKEA nie nak gunanye sesangat senang sekali.

Disebabkan aku excited dari malam tadi beria-ria nak sangat guna kuali gril nie,sarapan pagi nie aku masak daging burger.

Saiz bagi kuali gril yang aku beli nie 28x28cm yang boleh menempatkan 4 keping daging burger.



Tidak perlu menggunakan minyak masak hanya letak terus daging burger ke dalam kuali.Lama kelamaan minyak dari daging burger itu akan kuar sendiri.Aku hanya guna api sederhana kecil sahaja utk memasak maklumlah first time guna.

Yang air tue lah sebenarnye minyak yang kuar dari kepingan daging tersebut.Nampak menarik bukan..


Terbalikkan daging supaya tidak masak disebelah bahagian sahaja.

Bergitulah rupa daging yang telah dimasak.

Sukanye aku guna kuali grill nie jimat masa dan jimat minyak disamping itu boleh kurang kolestrol..

Jika korang nak beli cari kat IKEA dibahagian alatan dapur harganye RM89 ada 2 jenis tau satu lagi harganye RM69 nampak murah sikit bukan yang membezakannye adalah pemegangnye lain dan saiznye besar sikit serta warnanye.

Tiada ulasan :