Pengikut

Khamis, 27 November 2014

Pokok Setawar

Inilah pokok setawar


Hampir-hampir memenuhi ruang pasu bulat nie dengan pokok setawar.Cantik kan sila angguk kepala tanda setuju.hihihi..good..

Pokok setawar nie aku tak beli yea tapi aku minta sepokok kat mama,aku berkenan betul masa tue itu yang mintak sepokok.Mula-mula tanam kat pasu kecil tak lama lepas tue beranak plak pokok nie.Terus alih masuk kat pasu bulat nie.Pasu tue beli kat taman nursery di Bukit Jalil harganye rm10 kot berat gak pasu nie.Sekejap je penuh dengan anak-anak pokoknye.

Nanti aku nak beli lagi pasu bulat macam nie boleh alihkan anak-anaknye sikit masuk ke pasu baru.Silap-silap aku boleh buat jual anak pokok setawar nie,ada tak nak beli..

Oh ya penjagaannya senang je, aku buat macam mana aku tanam pokok kaktus yang lain aku hanya siram saja tak perlu lah nak letak baja tapi cuma letakkan di tempat yang lembab dan redup bukan terus pada cahaya matahari yang terik.

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...