Pengikut

Rabu, 26 November 2014

Bunga Sepit Ketam @ Heliconia Rostrata

Bunga Sepit Ketam @ Heliconia Rostrata adalah pokok yang selalu dijadikan hiasan landskap.Pokok nie aku beli kat Sungai Buloh dalam pertengahan bulan 10 aritu.Masa aku beli aritu memang sengaja aku beli tak berbunga lagi, sebab aku nak tengok sendiri proses pokok nie kuarkan bunganya.


Gambar nie diambil awal bulan 11..

2 dahan pokok kuarkan bunga.1 dahan bunganya dah kuar habis 1 lagi sedang berusaha kuarkan diri.



Nampak macam sepit ketamkan bunganya.

Semalam kebetulan cuaca terang sikit tak hujan bolehlah aku tengok taman bunga aku.Sebelum nie aku ada perasan bunga nie dah berkembang cuma masa je tak mengizin nak snap gambar, sekarangkan musim hujan balik je hujan tak pun aku singgah kedai makan sampai rumah dah malam tue yang tak sempat nak snap gambar nak share story kat uolls..


Pandangan dari luar pagar 


Pandangan dari sisi depan..

Serius cantik kan pokok Bunga Sepit Ketam nie.Nie belum kembang habis tau nanti dah kembang habis aku up lagi gambar bagi uolls tengok.

Aku snap gambar terus whatApp mama dan mak ngah..Dorang balas kata cantik pokok aku..hihihihi..berbunga-bunga hati aku time tue..

Aku tanam pokok bunga sepit ketam nie dalam pasu tau mula-mula nak tanam kat tanah tapi takut semak plak nanti tue yang tukar tanam kat dalam pasu.Pokok nie cepat membiak kang semak jadi tempat pembiakan nyamuk susah plak nanti.

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...