Pengikut

Rabu, 4 Mac 2015

- Si Rose Merah Jambu Pula Kembang -

Penantian yang menggembirakan hati,setelah rose merah kembang 3 kuntum kini giliran rose merah jambu pula kembang.Oh ya ini bunga rose kampung kata mak ngah kite.Tak kisah lah rose kampung ke bandar ke janji rupanye rose aku panggil rose.

gambar ini pada 25 Feb seperti biasa balik kerje siram dulu pokok bunga,tengah siram sampai ke bahagian rose (tempat rose dah ubah letak kat depan cermin) aku perasan si rose merah jambu nie dah berbunga.Hati tak payah cakap memang suka sangatlah kan akhirnya pokok rose yang ditunggu-tunggu berbunga.

  
bunga disebelah kiri,malu-malu lagi masa nie


dan yang nie disebalah kanan pula mula nak kembang


dan pada 2 Mac yang disebelah kiri kembang mekaarr dengan bau wangi sekali dan sebelah kanan tue aku tak sure akan kembang ke atau terbantut gitu je.


Ok zoom dekat sikit baru nampak jelas bentuk kelopak bunganye.Bunga rose kampung nie kelopaknye berlapis-lapis lain dari rose merah aku tue.Oh ya rose merah tue dah tumbuh tunas baru,setakat nie aku perasan 1 je.




nak tengok si ariana rose kite bunga rose merah lah klik kat bawah nie





Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...