Khamis, 9 Jun 2016

Bermalam di Mahkota Hotel,Melaka

Dah dapat ape yang dihajati kat JPO dalam lepas asar terus gerak ke Melaka.


Sampai di Mahkota Hotel,Melaka dalam pukul 7.00 petang,tak sabar nak mandi oii.

Jom tengok rupa dalam hotel nie

Rupa dalam bilik hotel nie lebih kurang macam apartments saje.


Ruang tamu / rehat yang ringkas nasib ada TV,tapi tak tengok pun tak sempat lah malam dah gerak makan pagi gerak breakfast lps tue mandi manda balik mana ada masa.


Dapur di belah kiri dari pintu masuk peti ais ada jangan risau.



Ni pandangan dari luar balkoni,meja kerusi ada disediakan kalau nak makan minum kat ruang dapur nie.



bilik tidur tak besar dan tak kecil ok ok je cukup selesa


bilik air



selalu hotel letak set mandian hanya susun je kan kat atas meja sinki tapi Mohkota Hotel,Melaka nie dorang letak semuanya dalam plastik jadi kalau nak bawa balik dah tak payah susah-susah nak cari plastik lagi.  


almari baju,ada hanger baju tapi almari nie buruk dah terkopek sikit kayunye.

Oh ya sebelum terlupa iron tak disediakan yea,kalau nak iron baju sila pergi ke bilik iron baju yang disediakan




pandangan dari luar balkoni,nampak pool besok paginye lepas breakfast Krul mandi aku jadi pemerhati je asal tak bagi tau ada pool bolehlah aku bawa seluar lebih tak kan aku nak pakai seluar tidur plak turun mandi.

yang menarik di Makhota Hotel nie pengunjung boleh buat aktiviti seperti dibawah


 main squash


main golf


main ping pong 




 main gym



main tennis

tapi sebelum tue kena buat pendaftaran dulu untuk main semua benda nie.

ni pagi esoknye suka betul Krul dapat mandi aku duduk tengok dia je menyampah.


tue Krul nampak tak kepala dia


nie bahagian kanak-kanak



playgrounds untuk kanak-kanak,tiba-tiba tersentuh hati bestnye ada anak boleh aku bawa anak main playgrounds sambil tunggu Krul mandi,tak pe lah belum rezeki lagi InshaAllah Allah akan makbulkan juga doa aku nanti untuk punyai anak.

dah kecut jari kami naik hotel siap-siap mandi untuk balik KL..ala kejapnye nak balik KL dah tak puaslah nasib besoknye 1 ramadan kalau tak memang aku suruh Krul sambung lagi cuti.


si basah


si kering


laki bini

Minta maaf ye harga hotel aku tak tahu berape ringgit nak tahu seach sendiri website hotel nie


1 ulasan :

aLyNnZ berkata...

bestnyer..walaupun akak org melaka tp belum pernah stay mahkota hotel ni..cantek jugak sbb hotel ni dulu antara hotel yg hebat sebelum hotel2 mewah area bandar hilir tumbuh bagai cendawan..part swimming pool tu mmg tak tahan..bestnyer berendam..