Pengikut

Isnin, 18 Disember 2017

masak-masak minggu ke-10 #6bulansurirumahtanggasepenuhmasa

Assalamualaikum....

Dah sepuluh minggu...ten ten ten..hihihi saje je melawak..

Seperti biasa masuk je minggu baru aku akan update menu-menu masakan minggu lepas.

11/12/2017 / Isnin
Sarapan pagi : Kuey Teow Goreng Ayam + Air Milo


Makan malam : Kobis lemak putih bersama dengan ayam berempah yang lebihan perap semalam



12/12/2017 / Selasa
Sambal udang petai + sayur bayam goreng + telur masin. Aku rebus 2 biji tapi malam nie sebiji belah 2 makan sorang sebelah lagi sebiji besok kite makan.



Alhamdulillah dengan izinNya sambal aku menjadi.16 ekor aku masak udang nie,Krul teringin sangat nak makan petai 6 papan petai aku gunakan makanlah puas-puas Krul.Nanti sama-sama kentut bau petai.

13/12/2017 / Rabu
Sarapan pagi : Kuey Teow Goreng Ayam + Air Milo sekali lagi.Ni bukan lebihan isnin yea aku masak yang lain tau nie ada tambah sayur kobis sikit.



Makan malam : Sayur kobis goreng + carrot + fishcake



Perabiskan sambal udang petai dan telur masin yang semalam punya.



14/12/2017 / Khamis
Kemarin sambal udang petai arini sambal ikan plak.Ikan 2 ekor je aku masak makan sorang seekor sudah.



Alhamdulillah jadi gak sambal ikan aku nie.Fobia sungguh aku masak sambal takut tak jadi aku yang stress lepas tue buang ke tong sampah.



15/12/2017 / Jumaat
OFFDAY...Ikut Krul pepagi ke opis dok kat bilik lama dia sebab malam semalam dengar sesuatu yang menakutkan tapi Krul kata bunyi anjing.Malam makan McD lps tue tido kat bilik dia takut nak balik rumah.

16/12/2017 / Sabtu
Mee dan Kuey Teow sup makan tengah hari dan malam.




17/12/2017 / Ahad
Minggu nie memang sambal je lah aku masak,semalam aku masak sambal telur hancur plak dengan taugeh goreng dan ikan goreng.



Malam terasa nak makan maggi aku suruh Krul masak,dia kalau masak maggi memang sedap wei semangkuk memang tak cukup.


Nampak macam-macam adakan.

Oh ya..aku ada buat video memasak kalau nak tengok cari dalam Instagram search #inicarasayamasak

Ok bye..jumpa lagi..👋tata


Tiada ulasan :