Isnin, 26 Februari 2018

masak-masak minggu ke-20 #6bulansurirumahtanggasepenuhmasa

Assalamualaikum...
Hai semua 🙋 selamat pagi bersiaran dari KK nie..
Jap lagi aku up cite kat KK sekarang nie nak up dulu menu masak-masak  minggu ke-20 minggu lepas..

19.02.2018 / Isnin
Taucu telur,kuah ikan putih masak taucu semalam masih ada lagi jadi aku rebus kentang potong nipis-nipis goreng telur tumis sikit bawang besar cili padi kemudian masuk kuah taucu tu dah siap dapat 1 lauk.Nampak tak betapa senangnye kalau masak kuah banyak-banyak boleh makan 2-3 kali.



20.02.2018 / Selasa
Sambal ikan putih je dan sayur kobis panjang goreng campur dengan black fungus.



21.02.2018 / Rabu
Ikan Putih masak lemak cili api + kobis goreng + tempeh.
Ikan putih tue aku masak kepala belah 2 dan ekor jadi kuah masih banyak lagi simpan jangan buang besok kite kasi panaskan tengok nanti ape yang boleh dicampurkan.



22.02.2018 / Khamis
Kuah masak lemak cili api tue aku campurkan dengan telur goreng aje.Habis licin senang hati.



23.02.2018 / Jumaat
OFF DAY - Krul tak balik makan jadi x payah masak aku makan maggi je tengah hari malam makan luar aje.


24.02 - 01.03.2018 / Sabtu - Khamis
OFF DAY ada di KK


Tiada ulasan :