Pengikut

Khamis, 13 September 2012

Bangku Kecil - Hasil Tangan Abah

Benarlah kata pepatah Kasih ibu membawa ke syurga kasih ayah sepanjang masa..

Sayang Abah ketat-ketat...Ari Selasa aku balik rumah family kebetulan masa tue hubby balik lambat ada open house,aku mengadulah pada abah kesayangan minta buatkan bangku kecil supaya senang nak duduk bila membasuh kain @ tudung. Abah jawab belilah bangku plastik kat kedai,baru berape ringgit je.Aku pun balas balik,kaklong dah beli dulu tapi dah pecah nasib baik bangku plastik tue tak tercucuk bontut.Mama yang dengar tergelak besar,nampak sangat aku nie dah berat kan..Padahal bangku plastik tue yang salah asal lah guna plastik yang tak tahan bebanan betul-betul nak kaup untung je peniaga nie..Abah pun kata nanti-nanti abah buatkan.Aku pun diam je lah kan,tak kan nak paksa gak buat masa tue klu hubby aku paksa buat cepat-cepat..

Selesai aku solat Asar,aku dengar bunyi gergaji.Rupa-rupanya abah tengah gergaji kayu,aku pun bantulah abah pegang kayu masa abah gergaji dan memaku kayu..Dalam tolong tue aku siap minta abah balutkan kayu tue dgn tikar (melampau aku minta lebih-lebih plak),nanti tak pasal-pasal kena plak selumbar kat bontut...Ade je kan alasan aku..Abah ikutkan kehendak anaknye nie,carilah tikar lebihan kat bawah rumah nasib jumpa tue yang bangku kecil berbaju.


Siap je bangku kecil tue,aku buat ujian ketahanan aku duduk dan berdiri..Alhamdulillah kuat kayu tue mesti tak pecah seperti bangku plastik dulu..Tue era jadi model aku, aku tak boleh jadi model,keadaan fizikal masa tue agak selebet..

Abah terima kasih banyak-banyak tolong buatkan Bangku kecil ini utk kaklong..


*** Penat nak mencangkung tue yang minta dibuat Bangku Kecil



Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...