Rabu, 8 Februari 2017

Muzium Marin Labuan





Tiada bayaran masuk dikenakan dan waktu operasi dari 8.30 pagi hingga 5.00 petang,pengunjung hanya diminta mengisi buku pelawat sahaja.

Muzium ini dibahagikan kepada empat seksyen pameran iaitu Seksyen Hidupan Marin, Seksyen Maklumat Kapal Karam, Seksyen Batu Karang dan Seksyen Paya Bakau



















Jom naik ke tingkat 2 pula

Terdapat pelbagai spesies hidupan marin, peralatan memancing ikan tradisional dan moden, peralatan menyelam.  Terdapat 4 buah akuarium yang mempamerkan hidupan batu karang dan dua buah sudut bacaan untuk kemudahan pengunjung.

pelbagai jenis replika ikan di dinding termasuklah ikan jerung,benci aku nampak je rupa ikan jerung terus aku ketakutan meremang bulu roma aku.Aku kan penakut ikan jerung dan dan aku ajak Krul turun cepat.








 Sejenis belut,namanye Belut Moray

Tarikan di muzium ini, rangka ikan paus 





dan



seekor dugong yang telah diawet yang dijumpai terdampar di Pulau Papan





keluar ikut pintu belakang dapat tengok laut 



Itu Manja Rasa Restoren,kami ada makan disitu kemudian yea aku up cite makan disitu.


Panas tak dapat nak main pasir.hihihi


Baru boleh senyum sebab dah lupa ikan jerung tadi


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Address: 
Muzium Marin Labuan, Jabatan Muzium Malaysia Wilayah Labuan, Kompleks Sukan Air Antarabangsa Labuan, Jalan Tanjung Purun, 87008 Wilayah Persekutuan Labuan.
Tel: 
087-425 927 

Tiada ulasan :