Jumaat, 14 Jun 2019

Anniversary Perkahwinan kami yang ke-10 tahun - 6 Jun 2019

Sejarah sungguh kali ni punya anniversary, Anniversary Perkahwinan kami yang ke-10 tahun betul-betul jatuh pada hari raya ke-2.

Syukur Alhamdulillah Allah masih panjangkan jodoh kami untuk bersama menjadi pasangan suami isteri walaupun banyak sangat dugaan hebat melanda kami sepanjang 10 tahun tahun dan ditambahkan lagi pjj selama 3 tahun ni.

Disebabkan lauk raya siang tadi dah habis, malam aku ajak Krul makan roti canai kat kedai mamak. Sebelum gerak, aku buat kejutan dulu kat Krul.



Tercapai hasrat hati dia nak ada jam tangan jenama Tissot.

Sehari sebelum raya aku ajak abah dan mama pergi cari jam kat Mitsui,Sepang. Nasiblah ada jam yang berkenan kat mata aku ditambahkan lagi masa tu ada diskaun jadi cukuplah bajet aku nak belikan untuk Krul. 

Dia membalas wei dia pun kasi hadiah juga.


Dapat gelang tangan bentuk love gitu.



Tak menyempat-nyempat dan dan tu juga dia suruh pakai nak pergi kedai mamak je pun.



Dah habis pilih sudahnya ni lah yang menjadi pilihan aku nasib dia suka.

Besoknya lepas solat jumaat kami berempat pergi Mitsui nak potong tali jam Krul, sambil-sambil tunggu tali jam potong aku offerlah kat abah beli 1 jam untuk hadiah birthday abah bulan Julai nanti.

Mula-mula  abah malu tak nak takut mama marah, aku cakap tak pe ambil je lagi pun mama duduk rehat kat luar kedai. Tengah ada bajet ni ambil pilih je lah sebagai tanda kasih sayang kaklong pada abah.




Ni jam tangan yang abah pilih smart gak. 




Jadi dapatlah sorang satu jam tangan Tissot. Semoga kedua-duanya gembira dengan hadiah yang aku hadiahkan dan beri kasih sayang pada aku sepenuhnya.

Keluar dari kedai abah tunjuk jam tangan tu kat mama, nasib mama tak marah aku cakap dengan mama kaklong hadiahkan abah untuk birthday abah tahun ni. 

10 tahun sudah kami bersama harap-harap tahun depan dapatlah kami bertiga pula dan juga harap Krul dapat layan perangai degil kepala batu aku ni.

------------------------------------------------------------- ll -------------------------------------------------------------

Tiada ulasan :