Pengikut

Khamis, 17 April 2014

# Menghijaukan Rumah

Sekarang nie dah bertambah koleksi pokok-pokok dirumah dah jadi macam taman pokok plak.Sebenarnya aku minta 2,3 je pokok sekali mama abah bagi 11 pasu pokok.Antara yang mama abah bagi


Pokok duit-duit..nama sebenarnya tak tahu dapat 5 pasu yea..cantik plak bila disusun gini bertingkat-tingkat..


Pokok kertas 2 pasu warna bunganye tak pasti lagi tunggu berbunga aku update kat blog nie ok..hai lah pokok kertas cepatlah berbunga..


Pokok Lidah Jin 2 pasu yang besar tue yea yang kecil tue pokok duit-duit yang aku punya sedia ada.


Pokok kaktus mahkota berduri 2 pasu juga,betulkan semuanya 11 pasu.

Dan deko letak semua posisi pokok nie dibuat oleh kami 4 beranak..alih sana sini dan tengok sesuai atau tidak kedudukan pokok-pokok tersebut.

Mama siap cakap pokok duit-duit tue jirus air sekali sekala je tak boleh air banyak,pokok kertas kena letak kat tempat panas kalau nak alihkan tempat lain nanti dan bila pokok kertas dah berbunga biar mama yang potong rantingnye aku dan krul hanya tengok dan jiruskan je tang penjagaan akan dibuat oleh mama dan abah sepenusnya untuk permulaan nie.

Pokok-pokok yang sedia ada aku letak di tempat lain, mana boleh buang gitu je mau aku meraung kehilangan kaktus kesayangan aku tue.Kalau boleh aku nak letak kaktus je tapi mama nak bagi pokok lain buat nampak cantik rumah dan krul plak nak pokok berbunga tue yang mama bagi pokok kertas.Aku ikutkan je kang malas nak jirus pokok aku suruh krul je buat.hahahahaha.

Aku rasa macam ada lagi je pokok yang mama dan abah nak bagi nie,kita tunggu hari sabtu ahad nie kalau lah ada lagi pokok baru aku bagi tau korang..Bila ada pokok hijau-hijau nie kurang lah sikit panas rumah..

6 ulasan :

Sue-Rya Qistina berkata...

wahhhh..banyaknya!! ni yg buat kita rasa tak sabar nak pindah rumah sendiri ni..hehehe

maszmadi berkata...

best wo bila ada banyak pokok kat rumah, cuma jangan sampai semak sudah lah kan..... hehe

myfara FLK berkata...

Sue-Rya Qistina : sabar k..nanti hias lawa-lawa yea..

myfara FLK berkata...

maszmadi : tak kan nak buat semak..tak cantik lah rumah nanti..

aLyNnZ berkata...

seronokkan biler tgk rumah dipenuhi pokok hijau..mai camne pokok daun kari mai yg pernah mai post kt blog..ada lagik ker?

myfara FLK berkata...

aLyNnZ : dah mati..:-(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...