Pengikut

Rabu, 9 April 2014

Si Kaloi sudah berpindah rumah

Kini Si Kaloi bukan lagi dibawah jagaan kami lagi.Ahad lepas tuan barunye dah datang ambil.

Nie gambar 3/4/2014 lepas masa nie airnye kotor sangat sebab catuan air bila dah ada air,airnye berkarat pula ada masa elok tue yang tak bertukar airnye.


Nie lah tuannye abg madi dan kak masz anaknye Aisha ada bermain di parking kereta.Bukan Si Kaloi saja aku bagi dengan akaurium,pam,kaki akaurium,batu dan pokok hiasan krul bagi.

 
Penuh sit belakang dan bonet 


Gambar nie WhatsApp dari abg madi.cerah sikit aku tengok airnye baru nampak Si Kaloi berenang.Nanti kite tunggu cerita dari kak masz tentang perkabaran Si Kaloi dalam blognye.

Bila malam nak tido aku berborak dgn Krul,cakap dengan dia sedih tak Si Kaloi tak ada? Krul jawab sedih juga sebab dah bela Si Kaloi dari kecil lagi.Aku pujuk kata tak pe lah biarkan dorang jaga pulak nanti kita ada rezeki kita beli ikan baru dan akaurium baru.Punya lah aku pujuk dia boleh buat lawak nak bela ayam plak nanti dah besar boleh sembelih.amboi melampau nak bela ayam plak,kalau aku memang tak lah nak makan kalau dah dibela..

Sekali sekala rindu plak dengan Si Kaloi,kalau balik buka je pintu rumah mesti dah nampak dia dulu sekarang dah tak ada.Dah tak dengar bunyi air dalam akuarium bila Si Kaloi melompat..ahhhhh rindu nye dengan Si Kaloi.

Nie cerita yang lepas tentang Si Kaloi


4 ulasan :

maszmadi berkata...

alahai..... kalu rindu, meh arr dtg umah, kami panggil dia Mai.. hihi
ker jantan? kalu jantan nak tukar nama jadi Kerul.. hehe

myfara FLK berkata...

kahkahkah...kaloi dinamakan 'mai'..tah lah kak, tak ketahui jantan ke betina..cuba cek alat sulit dia..hihihihi..

Nor Iman Hashim berkata...

cian si kaloi tu np x mo jage die dah mai...nak bela ikan lain plak eh..

myfara FLK berkata...

saje je kak..nak jimat elektrik..hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...