Pengikut

Khamis, 5 Februari 2015

:: Tanam Pokok Baru dalam Pasu ::

Petang isnin tue juga aku kerah untuk tanam pokok bunga yang baru beli tue dalam pasu.Tak menyabar aku nak tunggu ari selasa.


2 pasu baru yang aku beli tue dan 1 pasu lama kat belakang rumah..Hidup subur-subur yea pokok kertas kaurkan bunga banyak-banyak yea.



Pokok bunga raya putih..Cantik plak pokok bunga raya nie,harap-harap menjadilah kami bela..




bertungkus lumus sku masukkan pokok bunga ke dalam pasu..Boleh plak tanah kat belakang tak cukup pinjam dulu tanah mama nanti kemudian aku ganti balik.


Pasu no1,2,3,4 & 7 dari kiri korang adalah pokok ala-ala keladi,pokok rose merah dan rose jepun nie semua Mak Ngah bagi ada 1 lagi pasu pokok ala-ala daun pandan (tiada dalam gambar).Mak Ngah bagi bunga rose kat aku sebab aku jeles dengan bunga rose dia yang kembang-kembang tue.

Pasu no 5  tue rose kuning beli kat Sungai Buloh dan pasu 6 rose jepun abah bagi.


Nie lah pasu aku belikan untuk mama aku  mtanamkan pokok setawar.Pasu mama nie cantik RM4 sepasu.Suka mama aku bagi pokok setawar nie,mama punya dah tinggal 1 je tue pun kecil kena makan siput babi.

2 ulasan :

Sue-Rya Qistina berkata...

huwaaaaa...cantik2nya..geram tengok..ketidaksabaran melanda dah ni..hahaha..mai beli rumah ktne eh? x perasan pulak mai ade update ke ape ke..

myfara FLK berkata...

rumah kite kat sepang..tak up pun pasal rumah..segan lah nak tunjuk..kite tunjuk pokok bunga je lah k..

nanti bila ct dah pindah up yea cite pasal rumah ct.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...