Pengikut

Isnin, 13 Julai 2015

Juadah Berbuka Puasa 15 - 21 Ramadhan 1436H - 2015

15 Ramadhan - 2 Julai

Tak masak arinie,aku hanya panaskan Sup Ayam tempoh hari dan campurkan dengan fishcake.Kemudian goreng sorang sebiji telur mata sayur pula hanya timun jepun.

Sup Ayam + Fishcake

16 Ramadhan - 3 Julai

Arinie kami tak buka puasa sama-sama..Krul ada jamuan buka puasa aku buka puasa rumah family.Mama masak lauk Udang Masak Lemak Cili Api dan Sup Suhun Telur.Dan lauk nie juga buat sahur besoknye.


maaf kualiti gambar kurang memuaskan nie gambar masa nak makan sahur masa buka tak sempat nak ambil gambar,tangan gegar takut kena marah dengan abah orang nak makan aku sibuk-sibuk nak ambil gambar.

17 Ramadhan - 4 Julai

Dapat lauk buka dari mama,ganjaran sebab pagi tadinye teman mama shopping raya.Rezeki jangan ditolak,rugi sangat kalau tak ambil.

 Kari Ikan

Udang Masak Lemak Cili Api,mama asingkan semalam untuk kasi Krul sebab dia kan tak dapat buka puasa sama-sama.Aku pun makan gak mana boleh Krul je makan udang tue.

18 Ramadhan - 5 Julai - 19 Ramadhan - 6 Julai

Dua ari makan lauk yang sama.Masak banyak2 kemudian asingkan dua mangkuk.Sebelum nak masak tue aku cakap dengan Krul lauk yang arini makan akan ada siaran ulangan besoknye.Krul kata ok je senang besok tak payah penat-penat nak masak bila balik kerje.Sangat memahami!

 Sayur kacang panjang + carrot + telur

Sambal Sotong

20 Ramadhan - 7 Julai

Kemalasan kemalasan nak masak.Tak tau nak masak ape,nasiblah Krul buat ikan bakar aku masak sayur je.


 Kobis + carrot + telur


Ikan siakap bakar

21 Ramadhan - 8 Julai


 Kebuntuan tak tau nak masak ape dah..Aku hanya pikir masak udang je,maka siaran ulangan masak lah Udang Bersos Pedas Bertelur.Kali nie aku lebihkan cili padi barulah pedas.Sayur pula,panaskan balance Kobis + carrot + telur semalam.


Udang Bersos Pedas Bertelur

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...