Pengikut

Rabu, 15 Julai 2015

Juadah Berbuka Puasa 22 - 28 Ramadhan 1436H - 2015

22 Ramadhan - 9 Julai

Arinie tak masak,arinie aku kena gatal-gatal satu badan dah macam kera dok mengaruk satu badan dari malam semalam,tido malam pun tak lena.Pepagi buta dah terjah klinik,doktor bagi MC aku minta krul hantar rumah mama.Balik rumah kami mama bekalkan lauk,mama sian sebab aku tak boleh nak masak takut kena kuman kat lauk.Rezeki wei jangan tolak aku ambil je senang tak payah fikir nak masak ape.Cuma ayam je kena goreng sendiri kalau masak awal-awal nanti dah sejuk tak sedap.Nasib Krul tolong gorengkan aku memang tak lah dah sapu ubat kat badan tangan nanti berpeluh kena mandi balik kena sapu balik ubat,oohh malas aku.

Ayam Berempah

baby sawi goreng

23 Ramadhan - 10 Julai

Again tak masak yea,aku tido rumah family Krul buka puasa sama org opis lepas tue aku suruh tidur opis je.Jom tengok lauk yang mama masak.Meriah lauk mama masak,anaknye kenyang sekenyangnye.hihihi..

Salad + Kuah Salad (mama buat sendiri)

Ikan Bawal 3 rasa

Kari Ayam

24 Ramadhan - 11 Julai

Hihihi tak masak jugak arinie,3 hari berturut-turut makan lauk mama je.Pagi tadi aku teman mama pergi shopping balik rumah pun dah lambat jadi mama kasi lauk kari semalam buat lauk buka aku dengan Krul.Cantik dah penat berjalan malas plak nak masak so makan je lah lauk yang mama kasi.Gambar tak payah lah sama je dengan rupa dengan gambar diatas.

25 Ramadhan - 12 Julai

 Udang lagi menu berbuka arinie,ada dalam 16 ekor aku buat Udang Masak Kunyit letak cili padi dan makan dengan sambal ikan bilis(maaf gambar tiada).

Udang Masak Kunyit Bercili Padi

26 Ramadhan - 13 Julai

Terasa nak makan sardin,cakap dengan Krul ape kata buka nanti kite makan sardin nak tak?Krul kata ok boleh je.Dah kata gitu senang lah aku masak je sambal sardin,campak kan carrot,tomato kecil-kecil dan cili masak.Senang hari aku, masak tue je satu lauk.Habis semangkuk sambal sardin tue X ada simpan pun dimakan sekali dengan telur masin.


Sambal Sardin

27 Ramadhan - 14 Julai

Tak masak balik.Panaskan je bubur lambuk dan rendang daging yang dapat semalam di opis dimakan bersama dengan telur masin.Kejap je dah habis makan dalam 5 minit dah habis makan kalau makan nasi mau 1/2 jam baru habis.


Bubur Lambuk dan Rendang Daging

Untuk arinie punya menu buka aku tak up date rasanye,sebab besok aku dah mula cuti so tak ada PC tak ada lah nak up date cite.

Tinggal besok je kite akan berpuasa kemudian Jumaat nye InsyaAllah kite akan beraya.

Dah fikir nak masak ape ke raya nanti???


Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...