Khamis, 26 Oktober 2017

masak-masak minggu ke-2 #6bulansurirumahtanggasepenuhmasa

Masih semangat memasak untuk minggu ke-2 menu semua ikut tekak aku yang nak makan.

16.10.2017 / Isnin
Terasa nak makan sotong,gigih Krul beli sotong dan hantar balik rumah.Masak je yang selalu aku masak sotong goreng kunyit mix dengan sayur carrot dan buncis 



17.10.2017 / Selasa
Perabiskan sotong jadi aku buat sambal sotong dan lawankan dengan telur bistik



19.10.2017 / Khamis
Pergi pasar UTC semalamnye cuti Deepavali cari lauk nak masak tengok ketam murah jadi belilah sekilo ada 8 ekor.Untuk fisrt round 4 ekor aku masak dulu ketam masak lemak cili padi di lawankan dengan terung goreng.




20.10.2017 / Jumaat
Masak yang ringkas sahaja sayur bayam merah masak air dan ikan kembong goreng



21.10.2017 / Sabtu
Mood rajin datang breakfast masak nasi goreng cina dan lunch masak ketam masak sweet sour dan sayur baby sawi masak sos tiram



 letak telur nak kasi kuar kering


22.10.2017 / Ahad
Masak sambal telur hancur saja makan dengan nasi panas-panas sedap aje.


masak-masak minggu ke-3 #6bulansurirumahtanggasepenuhmasa minggu depan aku up kan citenye okey bagi habis ini minggu dulu.


Tiada ulasan :