Pengikut

Selasa, 3 Mei 2011

Tiger Fish

Semalam petang masa beli anak ikan utk ikan Arowana makan,mai dah tertarik pada Tiger Fish nie,sekali pandang macam ikan bawal je cuma yg membezakan ikan nie ada belang2 pada badannye.Ala comel nye,harganye murah je sekor rm1.Cantik gak nie klu beli boleh letak kat akuarium bawah,tp kena bg 2 tempat kena asingkan dgn 2 ikan puyu yg ganas tue kang tak pasal2 mau Tiger Fish nie kena gigit dgn ikan puyu plak..

Panggil hubby kat depan cakap nak beli ikan nie,tak kisah lah klu dapat beli 2 ekor pun jadi lah..But hubby beli 5 ekor utk mai 3 belang 2 x belang,bestnyee..


Sampai je rumah kasi masukkan Tiger fish nie dlm akuarium,seronok plak tgk ikan2 nie berenang sana sini,meriah je siap mai letakkan kura-kura bg nampak cantik sikit.Tiger fish nie masih kecil,hopefully ikan2 nie cepat membesar cam ikan Arowana..



Kesian Tiger Fish nie,kena tinggal ari sabtu baru boleh jumpa balik,mai dok tumpang tido kat teratak mama coz hubby kena standby kat Salak Tinggi kena jaga jentera2 bomba for Hari Bomba sabtu nie.



***Nasib tak de kucing,klu tak mau kena makan ikan2 nie..

2 ulasan :

sueMUNCET berkata...

comelnya ikan ikan nie.. ;)

aLyNnZ berkata...

comel..comel..comel..warna rimau patutlar nama nyer tiger fish..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...