Pengikut

Sabtu, 21 Mei 2011

Lamb Chop


Makan makan makan...Klu dah rajin ada je nak masak.Lunch td spaghetti now dinner plak lamb chop.Walahhh!!! Gemok pun gemok lah,Sekarang mai dah X kisah,baik makan sebelum hilang nikmat makan..

Senang je nak buat sos nye tak payah susah2 nak pk cam mana nak buat,firstly korang pegi terjah tesco cari serbuk sos  yg seperti gmbr di bawah nie..


Okey korang nak tau cam mana buat nye,korang masak dan didihkan air sebanyak 250ml. Oiii kejap kejap,korang jangan guna cerek air plak guna periuk tau!.Kang tak jadi jangan marah mai plak.. Lepas tue masukkan serbuk sos tersebut, gaul sehingga sos tersebut pekat dan tidak berketul2.Untuk menambahkan kepedasan masukkan 2 paket blackpaper @ secubit blackpaper yg ditumbuk halus.Tunggu sehingga mendidih,kemudian matikan api dan boleh dihidangkan..

Korang gunakan lah kretiviti sendiri nak letakkan ape dlm hidangan korang,macam mai gorengkan beberape biji nuggets dan pappadam.



Mai pun penah buat chicken chop click sini utk tgk resepi lepas..
Sekali lagi SeLamat MenCubA..^__^


5 ulasan :

PUANSTOBERI berkata...

wah. rajinnya dia ber western weekend yaw.. :))

myfara FLK berkata...

ala kak ida sos guna yg segera,tue yg blh buat..

lyn aziz berkata...

wah may..cayalah lepas ni boleh bukak catering lak.may jaga2 nanti gemuk...tp k.lin sekarang dah tak kesah..makan je..bak kata may nanti hilang nikmat...biar k.ju penuh dgn semangat...

aLyNnZ berkata...

huhu western you..tapi lau sos blackkpaper tu melimpah ruah lagi syiokk..nyum2

myfara FLK berkata...

sos hampir2 nak kering tue,lambat sgt nak makan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...