Ahad, 16 Ogos 2015

mELaRaM bAjU rAyA 2015

 Syawal dah habis harap tahun depan dapat lagi bertemu dengan bulan Ramadhan dan Syawal.

Alhamdulillah aku dah habis ganti puasa dan puasa enam.

Baju raya pun ada yang dah melaram yang tak sempat melaram tue nanti lah besok lusa buat pakai pergi kerje, kat mana lagi nak melaram ke tempat kerje je sudah kalau ada kenduri kawin boleh juga pakai nanti.

Hari raya pertama semuanya baru dari kasut hingga ke tudung semuanye baru.Aku buat baju ala songket nie fesyen baju kurung moden je.


Ko mampu background pintu kedai runcit.hahaha..gasak janji aku dapat ambil gambar.

Masa nie hari Jumaat,aku dengan linda pakat pakai jubah yang sama kami beli sebelum puasa kat abg Nolidzan.


Beza antara baju aku dengan baju linda adalah beza pada warna kain kat hujung lengan jubah nie saje,aku belang purple dia belang hijau turqoise.Tudung tue tudung 2 muka,senang pakai tudung 2 muka nie nanti aku nak cari lagi stail nie.

Dapat jemputan Open House seronoknye boleh makan macam-macam.Terima kasih sudi jemput kite suami isteri.


Aku melaram pakai Jubah lagi,siap pakai shawl first time ni pakai nasib cubaan pertama pakai jadi kalau tak jadi aku buang je shawl nie tak kuasa kau nak sakit mata nampak tudung yang aku tak boleh pakai dok lipat dalam almari.

Lagi sekali dapat jemputan Open House,terima kasih yea kawan jemput kami suami isteri dah lah orang terawal sampai malu rasanye tapi bagus gak kan dapat kami makan banyak.hihihihi.


Aku melaram pakai blouse dipadankan dengan skirt.Raya punya pasal kalau tak memang aku pakai seluar jeans je.

Open House opis plak.Tema aku dengan geng tahun nie adalah hijau.


Aku pakai baju lace labuci fesyen kurung moden kain A shape dengan tudung shawl.Serius wei labuci tue berat,nak sangat tiru gaya Che Ta sanggup tu beli bila pakai susah nak jalan labuci berat kat kaki kain itu puna aku dah buang sikit labucinye kalau tak memang aku kaku je berdiri tak berjalan.

Baju yang nie korang boleh tengok kat N3 yang nie 4 Sekawan Pakat Pakai Baju Lace.


Aku dah pandai sikit pakai shawl tapi tak boleh pakai lagi shawl yang kainnye lembut.Nanti nak belajar juga pakai shawl kain lembut tue.Rinie dan Linda sila ajar aku yea.


Tiada ulasan :