Pengikut

Khamis, 14 Februari 2013

Gondol pokok daun kari aku!!!!!

Benci benci benci!!!!

Serius aku memang geram betul sape lah yang gatal tangan sangat pi kutil pokok daun kari aku nie,nie mesti kerja budak-budak main masak-masak nie..Bukan main banyak lagi pokok kat bawah rumah pokok aku plak jadi sasaran dorang bermain.

Aku baru dapat petua dari Linda minggu lepas supaya letak serbuk teh (yang telah diguna buat air)untuk lebatkan pokok daun kari tue.Pokok daun kari Linda dah lebat siap tumbuh yang baru disebabkan letak serbuk teh.Aku baru sekali je sempat letak serbuk teh tup tup balik dari Perlis selasa aritue tengok dah gondol plak pokok daun kari aku tue.

Aku kalau dapat tau sape yang gatal tangan kutil pokok daun kari aku sampai gondol memang aku tarik telinga dia kuat-kuat kalau mak dia datang serang aku,aku carut-carutkan dia balik.Aku dah marah jangan nak main-main.

Hubby tolong belikan lagi sepasu pokok daun kari untuk sayang,susahlah nak masak kari nanti.Please...


nie lah rupa pokok daun kari aku yang dah gondol..tak ke sedih tengok macam nie..cuba korang tengok gambar daun kari dulu [sini]
.

13 ulasan :

Sue-Rya Qistina berkata...

tu yg kdg2 kalau kitorg blk kampung, pokok2 camni kitorg letak siap2 kt dlm rumah. risau budak2 petik jadi camni la. huhuhu

Nao Mei berkata...

haha...ya rabbie...satu daun pun tak tinggal..memang betol gondol lah pokok kari dik ya..huhu

aLyNnZ berkata...

alor kesiannyer pokok daun kari mai tu..sabo ek..hidup lagi kan.tp kena bwk bersabo sket ler nak tunggu berdaun smuler..

myfara FLK berkata...

Sue-Rya Qistina:tak terpikir nak bawa masuk masa tue sebab sebelum nie elok je tak kene usik..

myfara FLK berkata...

Nao Mei : sehelai pun tak tinggal..sedih :(

myfara FLK berkata...

aLyNnZ : batangnya masih hijau kak,masih ada harapan nak hidup lagi..tapi lambat lah nak tumbuh daun baru baik beli pokok baru je kan..kikikiki...

Amyra Chuari berkata...

laaaa.... bersih dikerjakan...
dahsyat bebudak tu...

myfara FLK berkata...

Amyra Chuari : kan gondol jadinye pokok aku..

PUANSTOBERI berkata...

siannya.. huhu.. beli lagi..nxt time letak kat dapo dlm umah ja.. huhu :D

myfara FLK berkata...

PUANSTOBERI : memang kali nie letak kat dapur klu dibeli baru..susah betulah nak bercucuk tanam ade je gangguan..

aslinda wati berkata...

ciannyerrrr..x pelah lepas nie cuba lagi yer..tp x leh lawan aku pnyer daun kari la..hahaha

myfara FLK berkata...

aslinda wati : ko tunggu linda nanti aku akan bagi serbuk teh secukupnye biar sampai lebat pokok daun kari aku..silap2 ko yg jealous..

wan nurul hezrina abd halim berkata...

Pasni dah x boleh letak tnmn ktluar umah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...