Pengikut

Jumaat, 12 Mei 2017

Anjung Ketam,Kampung Tanjung Aru


Alhamdulllah dapat makan disini Anjung Ketam.Kali pertama datang dulu tak dapat makan disini sebab kami datang siang hari gerai belum buka kali nie kami rancang lepas maghrib datang makan disini nasib baik buka restoren makan nie.

Di Anjung Ketam nie memang menu utamanya ialah makanan laut jadi sila pilih mana yang berkenan semuanye masih segar masih lagi didalam akuarium.

Ada 4 gerai yang boleh dipilih,2 kanan dan 2 kiri.


Kami memilih di gerai sebelah kiri gerai no.1-Asliana Asmad.

Pilihan menu ditangan aku,jadi ikut suka tekak aku nak makan ape dorang ikutkan aje.

 pepahat masak sambal

Pepahatnye sedikit liat habis gak kami makan.

 sotong goreng tepung

Sotong nie tak habis Krul order dalam 3 ekor bawa balik simpan dalam peti ais dan sampai terlupa nak makan esoknye sudahnye Krul makan masa kami dah balik KL.Nasib tak sakit perut.

 ikan cencaru masak 3 rasa

Pelik cara masakannye lain lah dengan KL,ada timun dalam masakannye.Habis gak dikerjakan oleh Krul.

 udang selipar

Aku lupa udang selipar nie masak ape,aku ambil 2 ekor ldapatlah sorang sebelah.Sedapppp pertama kali makan udang selipar rasanya macam isi udang tapi isinye lagi pejal.Aku ingat banyak lah isinye rupanye sikit harap je kulit besar dan keras.Nak rasa punya pasalkan dah sampai sini rugi tak cuba.  

 udang goreng butter

sedappppppppp itu je yg boleh aku cakap, pun habis gak

 sayur kangkong masak belacan

tak habis banyak sangat lagipun sayur sampai lambat.



Korang pakai je waze jumpa je ketam batu gergasi nie terus je masuk kedalam

asal plak gambar siangkan nie gambar masa dulu masa aku datang yang tak dapat makan tue 



baru nampakan restoren nie kat mana sebenarnye,restoren nie diatas air dan di tepi laut.Malam tak nampak ape pun nampak gelap je tapi jauh ke laut boleh lah nampak lampu kapal-kapal besar.


Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...