Pengikut

Ahad, 31 Julai 2011

Sepetang di Taman Arnab

Ni cite semalam yea kawan2,petang semalam mai & hubby beserta family hubby ke rumah adik ipar di Ijok dgn tujuan saje je berjalan2,boleh gitu..Klu ikut plan awal nak gerak sama2, sudahnye family hubby gerak dulu yg kami pula gerak lambat pasalnye kami bantai tido tgh hari tue..kehkehkehkeh... mcm lah semalam kami nie keje buruh penat sesgt..

Diteruskan cite,kami boleh plak langgar simpang lorong masuk rumah adik ipar (tak masuk lah lorong rumah dia) kami terus ke depan ke Taman Arnab..Mana tak nye aritu dtg sini(Ijok) tak sempat nak singgah Taman Arnab nie,tulah sebab arinie kami terus pegi je..



Taman Arnab nie diusahakan oleh org melayu kite sendiri yg menggunakan kawasan halaman rumahnye bagi tumpuan org ramai dtg melihat arnab2 tersebut.Kawasan rumahnye besar boleh buat padang bola sepak lg tue..Bagi yg dtg ke taman Arnab nie dikenakan bayaran masuk sebanyak rm2 seorg.Sangat murahkan dan klu nak bg makan arnab disediakan carret sebungkus dgn harga rm1 saje.



Arnab2 nie bukan saje tujuan pameran tapi arnab disini juga dijual dgn harga yg murah serendah dr harga rm 25 keatas dgn mengikut saiz dan baka.Kebanyakkan arnab kat sini telah dimixkan dgn baka yg lain tapi ada juga baka yg asli..Anggaran arnab disini dlm 500 keatas,pelbagai warna arnab ada disini baik yg bulu gebu @pun nipis,berekor tegak dan jatuh ke bawah..Comfirm korang akan terpikir nak beli sekor dr arnab disini..Hubby dah beria2 pilih, nanti kami akan dtg disini balik dan akan beli sekor yg jantan buat teman pd si Chiki dirumah..

Mesti korang tak puaskan tgk gmbr comel arnab yg kat atas td kan..meh tgk yg sekor2 mai snap pic arnab tue..


Oh ya bagi yg tak tau rupanye arnab nie

V

V

V

V


mungkin si Khiki mati dulu coz stress,mana taknye sangkahnye kecil kena share 2 ekor setempat sian sian..

kami pun nak gak bergambar dgn arnab yg jinak disini..

masa angkat arnab nie hubby siap tgk kemaluan arnab nie nak tau jantan ke betina..amboiii gatalnye hubby nak kena cubit nie..


antara service yg ditawarkan disini


selain dr arnab kat sini juga ada burung antaranye ialah (nie je sempat snap)



Agak lama gak lah kami disitu klu tak kerna nak ke rumah adik ipar mau lagi lama kami be2 dok kat situ membelek arnab2 tue..masa kami kuar dr taman tue,ternyata ramai lg yg dtg berpusu2..tp paling seronok sekali kanak2 kecik siap main kejar2 arnab tue..


Cuba korang perhatikan gambar nie,sepanjang jalan ke taman nie pengusaha arnab letak gambar arnab bagi memudahkan pengunjung mencari taman nie..bagus kan!!!

Kuar dr taman Arnab nie cepat2 hubby memandu kereta ke rumah adik ipar sebelum MIL (mak hubby) menelofon marah..kahkahkah..org suruh pegi rumah kami melencong..

Buat Hubby kesayangku sabar yea nanti kite beli lain kali..


1 ulasan :

melati biru berkata...

salam kat ner tempat arnab nie macam nak g la cantik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...