Pengikut

Isnin, 24 Januari 2011

Gigi Oh Gigi


Aduh duh duh duhhh...gigi ku sakit,sakit sekali..kesian gigi mai,tak semena2 gigiku telah sopek angkara makan ikan masin yg keras malam semalam..aahhhhh..ingatkan tergigit batu kat ikan tu rupanya bukan batu daa gigiku sendiri sudah tersopek,apa lagi melalak lah mai terus tak lalu makan,padahal memang lapor
teramat2 time tu.

Pi lah gosok gigi, lepas tu dok belek2 gigi kat depan cermin nampak sebatang gigi sopek teruk dan ada tajam dihujungnye,peh sakit siut bila berlaga dgn lidah,mau tak lidahkan lembut.Terpikir terus nak pg klinik,but kan dah malam klinik dah tutup pun so kena tunggu besok lah jawapannye.

Mula pikir nak buat benda yg mengarut nak asah gigi guna asah pemotong kuku dan nak guna kertas pasir,benda yg gilo klu tak dihalang oleh hubby mau mai buat betul2.Ni lah fist time gigi mai jd mcm nie,selalu bila tergigit batu ok je but kali nie teruk plak agaknye gigi mai dah tak kuat kot yelah dah nak hampir tua(but belum lg tau).
Arinie mai mengambil keputusan betul2 nak pg klinik gigi besok yelah asyik lidah nie sakit kena tepi gigi yg sopek,dok lah tanya members opis mana klinik yg patut pegi,elok cara layanan,cepat ke lambat jumpa doktor,sakit ke tak,blh dapat Mc ke?

Petang ajak hubby cari  klinik pergigian kat Pudu,nasib jumpa klinik tu,nama klinik tu klinik pergigian cahaya suria betul2 sebelah Mydin.Bila balik rumah hati nie dah berat nak pg plak,terpikir nanti sakit ke tak kena grinding gigi nie..Oh tidak..mesti sakit punye coz dulu zaman sekolah dah kena pun tampal gigi,memang sakit bila kena mesin.tapi sampai bila nak sakit nie kan dr lidah tak berdarah nanti darah plak & dari gigi nie tak sopek besar nanti jd plak besar..So pegi je lah besok,tawakal minta2 tak lah sakit..


Gosoklah gigi anda 2-3 kali sehari untuk

KUAT & SIHAT

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...