Pengikut

Isnin, 17 Januari 2011

Tauge Goreng

Cuba teka semalam petang mai pegi mana?Apa Giant Kinrara,tak lah asyik sana je,muak lahhhh(padahal memang suka pegi sana,sanakan semua ada).Ok nak tau tak???Jeng jeng jeng.....mai pegi potong rambut,padahal rambut nie tak lah panjang sangat pun,nak ikat pun masih kontot lg.Apa nak wat dah rimas asyik rambut gugur je,kot2 pasal rambut dah berat,so nak kasi ringan potong lah sikit.

Sampai je puchong(jauh nye pegi) kedai gunting rambut yg dulu pegi dah tak ada,ala kedai tu ok sikit potong rambut,org yg potong rambut tu bagus tak kasar dan sgt peramah.Erm kena lah cari kedai lain,selamat ada kedai lain.Nak balik try nak potong kat sungai besi ada pulak kena membebel(hubby tak gitu sebenarnya) coz depan IOI memang jem,tak kira ari keje ke tak..Nak dijadikan cerita hubby pun nak gunting rambut,hahaha nak jugak.

Zip zap zip sudah siap.Mak datuk mahal nye kami ber2 kena RM34,ahh tak nak datang lagi.Lepas tu terus pegi Tesco Puchong,dah lama tak pegi dulu2 bila hubby keje MPSJ selalu ke Tesco,mana tak nya tu yg paling dekat dgn rumah, tak ke Tesco ke IOI Puchong.

Sampai Tesco tengok lah itu ini,erm tak beli apa pun beli shampoo je..Hahaha buang masa je kan,nak jalan punya pasal tak beli apa pun kira ok.

Balik je terus masak,sempat lagi tu tau but masak sayur je lah nasi kita org beli sebungkus kat kedai makan bukit jalil.Tak malas tau nak tunggu nasi betul2 masak lambat,baik beli je.

scroll down plz

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Okey2 ni lah sayurnya

Tauge Goreng


Salin resepi:

Bahan A
  • Tauge kasar (dibuang ekor)
  • Daun kucai (dipotong pendek)
  • Udang basah (dibuang kulit)
  • 1 keping tauhu (dipotong dadu kecil)
  • Minyak masak
  • Garam secukup rasa
Bahan B (Ditumbuk)
  • 5 cili merah (mai guna cili baoh je)
  • 3 biji bawang merah
  • 2 biji bawang putih
Cara memasak
  1. Panaskan minyak dan goreng tauhu sehingga masak.
  2. Tumiskan bahan yg ditumbuk dan udang,sotong sehingga wangi.
  3. Masukkan tauge,daun kucai dan garam.
  4. Kemudian kacau rata.Biarkan tauge masak.
  5. Sedia dihidang.
Mesti korang kata laaaa mkan sayur je ke?Tak lah ada lauk lain lah,hubby dah siap2 ptg td masak ikan bakar,so bila balik tunggu nak penghangatkan je..Ikan lagi coz semlam percubaan berjaya arini wat lah lagi.Sedap arini hubby buat isi nye lembut & manis.Siap hubby kata sayang makan lah saya buat dgn penuh kasih sayang,aduh duh duh...touchingnye mai..
Hubby i love you so much.MUAH MUAH MUAH


Okey cau cin cau..Assalammualikum..

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...