Pengikut

Rabu, 13 April 2011

...Cite si Toyol lagi...

Sambung balik cite si Toyol Budak Pencuri tadi..kali nie mai terjah plak blog darulmanzil utk mendapatkan lebih info,dia nie Ustaz tau.Mesti korang dah takutkan betape intelligentnye si toyol ni siap dapat training dari tuan dia lagi cam mana nak dapatkan duit korang..Korang tak rasa marah ke siap ikat perut semata2 nak cukupkan duit alih2 hilang mcm tu je.Macam membuat kerja yg sia-sia je kan.. kan kan...

Mengikut cite blog darulmanzil....

1)Adakah duit letak dalam Al-Quran boleh dicuri toyol?Jawabnya BOLEH. Al-Quran untuk dibaca. Bukan peti simpanan. Dah banyak kes yang diterima. Still gak lesap duit tu.Maknanye toyol nie memang tak takut langsung dgn ayat2 Al-Quran,klu kita tak ambil air sembahyang dah tentu2 tak boleh pegang Al-Quran but dia selamber je boleh.Heran heran..heran...

2)Simpan duit di dalam uncang yang bertali. Dikatakan, toyol nie takut nak ambik sebab risau boleh tercekik.

3)Daun Jelatang Gajah.Daun ape nie,mai pun X tau 1st time dgr nie.Dikatakan,daun ini amat ditakuti Toyol dan pembela pelesit.

4)Membaca ayatul qursi setiap kali menyimpan duit dan pohon pada Allah agar harta dijaga.Hah mai percaya nie coz surah qursi memang boleh jd pelindung dr sebarang musibah yg menimpa.

Korang ada dgr cite tak (nie cite atas cite) ada seorg perempuan selisih dgn sorg lelaki di tempat yg sunyi tapi X diape2kan,tp bila kesokkan ari nye kuar paper ada seorg pompuan dibunuh di tempat yg dia lalu malam td.Biasalah kan mesti ada ayat2 sesiapa yg melihat kejadian diminta buat laporan di balai polis yg berdekatan.So si pompuan nie pun pg ke balai polis,beri keterangan itu ini.Dipendekkan cite polis berjaya menangkap suspek berkenaan, pompuan tue diminta dtg ke balai utk buat pengecaman,sekali betul daa memang laki tue yg dia serempak mlm tue..Pompuan tue heran lah siap tanya pd si laki tue nape dia tak diape2kan padahal dia pun sorg time tue.Laki tue jawab "masa tue aku nampak kau bersama2 dgn 2 org kawan" pompuan tue pun heran padahal dia kuar sorang je(seperti yg aku katakan td) baru dia ingat sebelum kuar tue dia ada baca surah qursi..Mungkin 2 org kawan tue adalah malaikat yg melindungi dia berjalan malam tue.Mai pun lepas habis solat mesti baca surah berkenaan.

Soalan yang tak dapat dijawab sampai sekarang dan tolonglah weii korang pk kan bersama,dah kalau toyol tue kejernya mencuri, kenapa tuan toyol X suruh toyolnya curi kat bank jer kan..?lagi banyak duit..Duit orang tak bayar zakat pun berlambak dalam bank tue kan..Mai rasa mungkin tuan si Toyol tue belum belajar ilmu tembus pintu besi so mai cadangkan baik pi jumpa zizan belajar "bolos saje pintu itu".hehehehehehhe

1 ulasan :

C.I.N.T.A berkata...

farah! ingat aku lagi x??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...