Pengikut

Sabtu, 30 April 2011

Mari Main Chess

Pemainan ape yg korang tak geti main? Bagi mai pemainan Chess.Tadi masa beli barang dapur di Giant saje je singgah kat kedai pemainan, sekali hubby dah terpandang pemainan chess.Harganye pun murah je,hubby tanya mai nak tak main chess,lor mana lah sayang tau main nie klu main Dam boleh lah.Tak pe nanti hubby ajarkan cara main nye,senang je lebih kurang sama dgn Dam.
Ok beli lah..

Glass Chess
                         
Petang2 hubby ajak main chess,erm mai kata ok jom main tapi mesti bg mai menang..Kahkahkah belum main dah gertak suruh bagi menang,apada! Hubby penipuuu mana senang susah lah,pegi sini salah pegi sana salah asyik2 kena makan je,pening lah main macam nie..korang nak tau 2 kali main 2 kali gakk lah mai kalah.Benci benci benciiiii....

Disebabkan kalah 2 kali mai ajak hubby main ala2 Dam plak lantaklah janji sama je kotak2 nye.Teng teng tengggg kena pancing hubby nie cam mana nak bagi dia kalah,ting!!! aiscream..Ceh ceh mesti blh menang nie,sambil main sambil main suap2 aiscream,erghhh tak makan saman betul lah hubby nie,menang gak dia eee tension lah ingatkan boleh menang...Tak pe Next time i will be are winner..Hehehhehe


Tujuan permainan Chess ialah menangkap Raja lawan. Raja lawan hanya boleh diserang atau dikepung sehingga tidak boleh lari atau diselamatkan lagi.Bila Raja itu sudah dikepung, maka bererti Raja itu sudah tertangkap. Pihak yang mengkap Raja itu adalah pemenang.Untuk bermain Chess korang kena peka dan kena banyak strategi cam mana nak menang..




***Ayooo banyak pening main Chess nie padan lah pemain pro pun main berejam-rejam nak tamatkan game

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...